Faceți căutări pe acest blog

luni, 9 februarie 2015

Sarmalute cu piept de pui sau curcan















Niste sarmale foarte gustoase si usoare, parca nici n-ar fi doar de pui

Sarmale cu pui si frunze de varza murata :

1 kg carne tocata de pui (poate fi si din amestec nu doar din piept)
1 cescuta de orez
2 cepe rosii
2 cepe albe
1 morcov mic
1 albitura mica
2 legaturi de marar
1/2 legatura patrunjel
pentru foi putem folosi varza murata, vita de vie sau varza dulce oparita cu bors
pasta de tomate
foi de dafin
marar uscat
cimbru
1 ardei capia rosu (facultativ)
1 cescuta de apa iarta

Tocam ceapa marunt, morcovul si albitura le radem fin dupa care le calim pe rand. Punem si orezul, condimentele si apoi carnea. Am folosit 1 lgt curry, 1 lgt boia, cimbru, vegeta, sare, etc. Punem 3-4 linguri de tomate si verdeata tocata. Punem si apa, amestecam bine, gustam si potrivim de sare. Daca varza e prea sarata se tine in apa la desarat. Taiem nervura frunzelor si impaturim sarmalele. Asezam intr-o oala mare un rand de varza tocata marunt, piper boabe, foi de dafin, crengute de marar uscat, verdeata apoi un rand de sarmale, iarasi varza si condimente dupa care invelim sarmalele cu 2-3 foi mari de varza ca sa nu se arda deasupra. Facem un sos : macinam sau tocam fin putin morcov, ceapa si ardei, le calim, adaugam boia, roasii, verdeata si stingem cu apa fiarta. Punem sosul in oala si mai adaugam apa fiarta cat sa acopere sarmalele. Dam la cuptor pana se rumenesc frumoas deasupra. Le putem face si in foi de vita si le servim cu smantana. Puteti pune ardei si la compozitia de carne, eu am pus doar la sos. Deasemenea mai fac umplutura si cu ciuperci, dupa ce le toc marunt, le calesc pana scade apa si apoi le adaug la carne. Daca doriti sa fie putin mai grase puteti pune niste affumatura printre sarmale.

Sarmale de curcan cu frunze de vita si frunze de varza dulce oparite cu bors :

O minunatie, daca vreti mai dietetice renuntati la tartita

1 kg carne tocata de curcan
1 bucata tartita de curcan optional
Vreo 1/2 kg ceapa alba si rosie
1 cescuta de orez
2 lg morcov ras fin
2 lg pastarnac ras fin
2 lg patrunjel ras fin
2 lg telina rasa fin
2 legaturi marar
1/2 legatura patrunjel
Doua maini frunze de telina
1 l bors acru
Marar uscat
Pasta de rosii pentru compozitie 2 lg
O conserva de rosii
Pasta de rosii pentru sos
Alte mirodenii
Ulei de masline
2 catei de usturoi
Frunze vita
1 barza dulce mare
Foi de dafin
Piper boabe
Cimbru
Boia dulce 1 lgt
1 cescuta apa fiarta
Putin turmeric si curry pt culoate

Ceapa se toaca foarte marunt. Cu cat e mai multa ceapa cu atat sarmalele ies mai gustoase, eu am folosit o farfurie adanca plina cu varf. Punem mai mult ulei de masline ca e slaba carnea si calim bine ceapa pana-si schimba culoarea. Punem sare si piper proaspat macinate si o parte din verdeata tocata. Adaugam de data asta mai intai orezul. Dupa ce l-am calit si pe el punem radacinoasele. Se pune compozitia gata preparata peste carnea necalita. Continuam cu 2 lg pasta de rosii, boiaua, condimente, curcuma si curry, verdeata si apa fiarta. Eu am pus o mana fze de telina, jumatate din patrunjel si aproape o legatura de marar, restul am oprit pt sosul de rosii. Amestecam bine si gustam. Oparim fzele de varza cu borsul fiert in care am adaugat niste verdeturi. Restul de varza ramasa o oparim intreaga si apoi o tocam, nu trebuie stoarsa ft tare ca sa iasa mancarea acrisoara. Formam sarmalele si le cladim : punem varza tocata la fundul oalei si tartita la mijloc ca e mai grasa si da gust. Printre ele asezam fze de dafin, piper boabe, patrunjel, o mana fze de telina, marar uscat si o legatura verde si peste punem sos de rosii. Ca sa nu se arda cele de deasupra putem pune o greutate deasupra, o farfurie, sau tije groase de marar uscat pt a nu se ridica. Sosul de rosii se poate face cum doriti, din rosii tocate amestecate cu putin bors de la oparitul verzei sau rosii din conserva. Eu am zdrobit rosiile intregi din conserva si le-am amestecat cu pasta de rosii dupa gust. Adaugam apa fierbinte cat sa acopere sarmalele. Pe parcurs gustam sosul si mai adaugam sare sau bors daca este cazul. Dam la cuptor pana se rumenesc frumos deasupra. Am avut 30 fze de vita mai mici si impreuna cu varza au iesit vreo 30 sarmale mari. Din doua frunze mici de vita am pus una peste alta si am format o sarma. Eu, de obicei le pregatesc cu o zi inainte si a doua zi le bag la cuptor.

Niciun comentariu: