Faceți căutări pe acest blog

duminică, 24 aprilie 2016

Orez cu lapte si topping de portocale





Pentru orez : o cana cu orez de preferat cu bob rotund, o cana si 1/2 apa rece, 2 lg zahar pudra cu aroma de vanilie, 3 lg pline de zahar tos, 1-2 lgt coaja portocale, 1 lgt coaja lamaie, 3 cani si 1/2 lapte, Sosul de portocale : 2 portocale medii, 100 gr zahar tos, scortisoara, esenta de rom sau vanilie, 1 lg unt, scortisoara. Bun si aromat

Masuram cantitatile cu aceeasi cana. Punem orezul nespalat sa fiarba impreuna cu apa rece si coaja de citrice. Cand incepe sa fiarba apa lasam orezul pentru 5-7 minute timp in care amestecam in el. Cand a expirat timpul inchidem focul si punem capac. Lasam sa absoarba apa care a mai ramas si intre timp punem pe foc laptele cu zaharul tos și cel pudra si amestecam sa se topeasca. Punem laptele fierbinte peste orez, restul de mirodenii si amestecam continuu in el timp de vreo 20 de minute. Lasam sa fiarba la foc mic si cand e gata il punem boluri trecute prin apa rece si preparam sosul. Daca il vreti mai apos il puneti imediat ce s-a fiert in castroane si nu-l mai lasati in oala sau mai adaugati inca 1/2 cana de lapte cald. Sosul : caramelizam 100 gr zahar, se pune untul si se stinge cu sucul de portocale. Punem esenta si scortisoara si fierbem sa scada sosul la jumatate. Se pune cate 2-3 lg de sos la fiecare portie. Reteta de orez e super buna, toppinguri bunicel dar nu extraordinara. Eu am fiert orezul într-o cana și jumate de apa rece, coaja de mirodenii, 1 steluta de anason si 2 cuisoare. După care am pus peste el treptat lapte fierbinte și zaharul amestecand tot timpul. Am folosit 1 l de lapte și când a fiert orezul am închis focul și am lăsat descoperit câteva minute. Am pus apoi în boluri și am presărat scortisoara. Cea mai buna reteta de orez. 

Topping din fructe de padure

150-200 gr fructe de padure congelate

2-3 lg zahar sau dupa gust

2-3 lg apa

2 lgt zeama lamaie

1 lgt amidon alimentar

Le-am pus pe toate pe foc mai putin amidonul. Dupa ce s-a topit zaharul punem amidinul, amestecam si mai lasam 2 minute. 




Niciun comentariu: