Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 6 decembrie 2017

Pilaf sarbesc




















Varianta I : cea mai buna reteta de orez cu legume

200 gr ciuperci proaspete feliate
2 ardei capia rosii
2 ardei capia verzi
2 morcovi potriviti
1 dovlecel mic
1 ceapa mare alba
1 ceapa mare rosie
3 catei de usturoi
1 cescuta mica orez panzani pt pilaf
4-5 masuri de apa sau supa
1 legatura mare patrunjel
Ulei de masline
Putine radacinoase optional
2 lgt vegeta
Sare, piper

Cepele se toaca foarte marunt, usturoiul se zdrobeste, morcovul si dovlecelul se dau prin razatoarea mare, eu am taiat dovlecelul cubulete mari, ciupercile de preferat sa le luati proaspete si le gasiti gata feliate la casoleta, ardeii cubulete. Orezul nu se spala deloc. Incalzim ulei suficient pentru a cali legumele, punem ustroiul 1 minut, adaugam ceapa si calim bine. Urmeaza morcovul. Dam focul mai tare ca sa nu inabusim legumele. Punem ardeiul in continuare la calit. Trebuie sa stam langa tigaie si sa amestecam in continuu. Eu am pus cateva feliute de telina si pastarnac pt gust si apoi le-am inlaturat. Punem dovlecelul, o parte din patrunjelul tocat, sare si piper macinate apoi ciupercile. Dupa ce s-au calit suficient ultimul vine orezul. Amestecam mereu pana se caleste si el. Stingem cu 4 cescute de apa fierbinte masurate cu aceeasi cana cu care am pus orezul. Punem vegeta, amestecam bine in oala si de acum nu mai umblam deloc cu lingura in pilaf. Nu acoperim orezul si-l lasam sa fiarba vreo 15-20 minute. Daca ies la suprafata dovlecelul si ciupercile le indesam nitel cu lingura sau amestecam pilaful doar miscand oala du-te vino. Dupa 15 minute verificam orezul sa fie fiert, nu trebuie sa fie chiar 100% pt ca se va mai umfla dupa. Potrivim si de sare. Daca va place pilaful mai lichid puteti pune lejer inca o ceasca de apa, supa de legume sau de pui. Inchidem focul, mai punem patrunjel proaspat si lasam inca 10-20 minute sa se umfle orezul. Este asa de bun ca nici nu trebuie supa ci doar apa. Orezul se face pe foc sau se poate da la cuptor, eu l-am fiert pe aragaz.

Varianta II : de facut, cu bulion si carne

Reteta ramane la fel ca cea de sus doar ca puteti cali cu ceapa niste carne de pui cubulete si spre sfarsit cand e gata adaugati 1 lg pasta de rosii. De incercat cu hribi congelate de la lidl.

Niciun comentariu: