Faceți căutări pe acest blog

duminică, 22 martie 2020

Friptura in punga la cuptor




























  Pulpa de curcan cu legume
   Cubulete de manzat cu legume congelate,         cartofi si usturoi









Cu orez mexican e cel mai bun dar merge si cu orez si legume














O minunatie, sanatoasa si gustoasa, orice varianta e gustoasa, neaparat folosim si apa ca altfel iese uscata

Varianta I pui intreg cu legume, grozav, am facut-o de nenumarate ori

1 pui
Punga
Ulei de masline
Morcovi
Albitura telina
Usturoi
Condimente boia, curcuma, curry, sare, piper, cimbru
Apa sau vin

Putem sa-l facem fara legume, sa-l servim cu piure sau mamaliga cu mujdei. Chiar daca il mananc cu alta garnitura imi place sa asez si niste legume sub el, sunt delicioase. Condimentam puiul peate tot, il ungem cu ulei si-l masam, lasam la rece pana a doua zi. Punem in punga legume taiate in 4, usturoi intreg cu tot cu foi si deasupra puiul, legam si intepam punga de vreo 6 ori. Dam la cuptorul incalzit la 180° functia cu ventilatie pt o ora dupa care taiem punga deasupra si mai lasam 30 min, o ora jumate in total, daca se arde deasupra micsoram la 150° in ultimele 15-20 min. Eu am folosit o tava cu apa sub pui, astfel se face la abur. Puiul nu tre sa iasa uscat daca are mai putin de 1.5-2 kg lasam mai putin la cuptor.

Varianta II pulpa de porc cu legume :

Pui, porc, vita, curcan sau oaie
Punga de friptura
Cartofi
Legume telina, pastarnac ceapa rosie, usturoi, morcov, capia
Condimente, curry, curcuma, boia, cimbru, sare, piper etc
Ulei de masline
apa sau vin

Carnea se condimenteaza pe toate partile si se da cu ulei. La fel procedam si cu legumele. Punem legumele in punga si deasupra carnea si vinul. Strangem punga, intepam de cateva ori si dam la cuptorul incalzit la 180° pt 1 ora-1 ora jumate cu ventilatie, depinde cat de groasa e carnea, taiem folia deasupra si mai lasam putin la rumenit.

Varianta III pulpa de curcan cu sau fara legume, grozava :

Pulpa superioara de curcan
Punga de friptura
Ulei de masline
Usturoi
Condimente raz el hanout, curry, curcuma, boia, sare, piper, ienibahar, coriandru
Apa sau vin

Stergem carnea de apa, condimentam pe toate partile, punem ulei si intindem. Aaezam in cuptor o tava cu apa sub nivelul unde va merge carnea, astfel se face la abur. Punem carnea in punga cu usturoiul intreg, legam, facem 3 intepaturi si dam la 180° cu ventilatie pt o ora, taiem folia deasupra si mai lasam 20-30 de min, in total 1 ora jumate. Nu punem apa sau altceva in punga. Morcovi, telina, albitura, usturoi intreg, cartofi se amesteca impreuna cu carnea si condimentele. Punem in punga si adaugam apa sau vin suficient cat sa acopere legumele, fara lichid se usuca si nu mai sunt asa bune. Intepam punga o legam si dam la cuptor pt o ora dupa care taiem punga si lasam la rumenit inca vreo juma de ora.

Varianta IV cubulete de manzat cu legume congelate, cartofi si usturoi :

Cubulete de vita
1 punga legume mexicane congelate
Cativa cartofi
Usturoi
Condimente
Apa sau vin

Am pus intr-un castron mare legumele asa congelate, carnea, cartofii taiati in 4 si usturoiul intreg necuratat. Punem condimente dupa plac eu am folosit 1 lgt boia, 3 lgt curry diferit, 2 lgt sare si 1 lgt raz el hanout. Le-am amestecat bine si le am pus in punga. Am asezat legumele si carnea unele langa altele astfel incat sa nu fie suprapuse. Am pus apa suficienta cat sa acopere totul in intregime, am indesat cu lingura legumele si carnea sa fie acoperite de apa, am legat punga si am intepat o doar sus sa nu curga apa. Dam la 180°-200° pt o ora, rupem punga deasupra, intoarcem putin carnea si legumele si mai lasam 30 min, demential. Nu lasam sa scada tot sosul, e o minune.

Niciun comentariu: