Faceți căutări pe acest blog

marți, 26 iulie 2011

Budinca de casa








































































































































Cred ca multi dintre voi au servit un astfel de desert, mai ales pe vremea cand eram copii si aveam pofta de ceva dulce aceste ingrediente se gaseau mereu prin frigider. Se serveste mai degraba rece, a doua zi., e minunaaaataa

Varianta I :

5 oua mari la temperatura camerei
1/3 l lapte
5 linguri de zahar
1 lingurita coaja de portocale
Putina coaja de lamaie
½ kg branza de oaie din aceea mai veche
Zahar vanilat
½ paine veche
Esente facultativ
Stafide hidratate in coniac si rom facultativ

Mod de preparare:

Separam galbenusurile de albusuri si batem albusurile spuma cu un praf de sare si putina zeama de lamaie. Galbenusurile se mixeaza impreuna cu laptele, esentele, coaja de citrice si zaharul. Se adauga branza faramitata sau rasa si painea faramata. Se lasa la inmuiat si se omogenizeaza bine. La sfarsit punem albusurile si amestecam usor. Daca ne grabim doar batem ouale impreuna fara sa le separam. Tapetam un vas si punem compozitia dupa care dam la cuptor pana se rumeneste. Faceti testul cu scobitoarea si pentru a nu se lasa budinca dupa ce ati inchis focul lasati-o sa se raceasca cu usa intredeschisa.

Varianta II :

3 oua
1 cescuta de lapte
4 lg zahar
3 felii paine
2 linguri cu vf telemea rasa
Vanilie
1 lgt coaja lemon
1 lgt coaja portocale
2 maini stafide hidratate in rom si coniac

Pt ca am vrut sa fac rapid am batut ouale cu teul am pus laptele, zaharul, vanilia, coaja de citrice apoi am pus branza, stafidele hidratate si painea cuburi pe care am pisat-o cu furculita. Am dat-o la cuptorul incalzit pt 30-35 min la 180 ° pana se rumeneste deasupra. 

Niciun comentariu: