Faceți căutări pe acest blog

luni, 7 octombrie 2013

Chec pufos cu nuci, stafide si rahat





























Grozaaaaaav de bun

Chiar daca am facut nenumarate retete de chec cu fiecare reteta noua descoper un rezultat si mai bun iar acesta e unul dintre ele, unul dintre cele mai reusite checuri

sursa: Patricia Iordache de pe bucataras.ro

6 oua
1 cescuta de 150 ml cu faina cernuta o data
1 cescuta de 150 ml zahar
6 linguri de ulei
1/2 lgt praf de copt stins
coaja de portocale
coaja de lamaie
sare
nuca
1 lgt cu varf de cacao
stafide
rom valinie
coniac
rahat cubulete

Galbenusurile se presara cu putina sare si zahar vanilat, se mixeaza treptat cu uleiul dupa care adaugam coaja de citrice. Stafidele se hidrateaza in rom, coniac si vanilie iar nuca se da putin la cuptor. Albusurile la temperatura camerei se bat cu zeama de lamaie mai intai la viteza mica pentru 2 minute dupa care marim viteza si mixam in continuare cu zaharul adaugat treptat. Punem zeama scursa de la stafide la galbenusuri, le adaugam treptat la albusuri impreuna cu faina cernuta si amestecam usor de jos in sus. Oprim 1/2 cana de aluat pe care il amestecam cu cacaoa cernuta. Punem o parte din aluat in tava tapetata dupa care asezam peste tot rahatul si nuca, punem restul de aluat si deasupra cel cu cacao. Trecem usor cu furculita prin el sa-i dam un model dupa care il dam la cuptor pentru 40 min la foc mic. Eu am pus fructele deasupra pentru a nu se lasa la fund dar au ramas cu totul la suprafata. Din ingredientele de mai sus mi-a iesit un chec mare dar se pot face doi mai mici in forme separate. Cu aceeasi reteta am facut si cu nutella, am pus aluat, deasupra nutela si am trecut cu furculita prin el, apoi iar aluat si nutella.

Niciun comentariu: