Faceți căutări pe acest blog

joi, 28 mai 2015

Gem de capsuni cu aroma de menta si coniac
































aroma exotica si racoritoare, yammy
2 kg de capsuni mai coapte
intre 500 gr-1 kg de zahar
2 lamai potrivite
1 legatura de menta proaspata sau uscata
2 linguri de coniac

Capsunile se pun in apa rece cu zeama de la jumatate de lamaie, se spala si apoi li se inlatura coditele. Menta se toaca marunt sau daca va place doar aroma de menta fara frunze puteti pune legatura intreaga si la sfarsit o scoateti. Eu am pus menta uscata intr-o bucata de tifon pe care am inlaturat-o dupa fierbere. Puteti taia capsunile in jumatati sau sa le lasati intregi, oricum se vor zdrobi la fierbere. Capsunile se aseaza intr-o cratita speciala pentru gem si se stropesc cu restul de lamaie. Se pun pe foc iute si in primele minute se scutura cratita ca sa nu se prinda pana isi lasa zeama. Se adauga menta impreuna cu o lingura de coniac si se fierbe la foc mare vreo 20 de minute pana scade lichidul la jumatate timp in care spumam. Cand a scazut siropul adaugam tot zaharul odata si se reduce focul la mic. Spuma formata se inlatura mereu pentru a nu tulbura preparatul final. Fierbem pentru 2-3 ore pana se leaga gemul. Probam gemul in felul urmator : punem putin sirop pe o farfurioara si o dam la congelator 5 minute. Daca deasupra se formeaza o pojghita iar atunci cand tragi cu degetul prin mijlocul siropului racit ramane o urma clara care revine cu greu inapoi inseamna ca e gata. Punem spre sfarsit a doua lingura de coniac. Borcanele spalate bine si uscate se pun in tava aragazului si se dau la cuptorul neincalzit pentru 30 de minute la 150 de grade. Se scot, se pun pe cutite, se umplu cu gem si se dau iar la cuptor sa prinda o pojghita deasupra. Capacim borcanele si le punem cu gura in jos la loc cald pana a doua zi. Cantitatea de zahar folosita ramane la aprecierea fiecaruia. Eu am folosit prima data 1 kg si s-a legat foarte mult dupa racire si a doua oara am pus vreo 500 de grame. Imi place sa fie gemul acrisor si mai putin dulce. Rezultatul e minunat, o aroma exotica si racoritoare

Niciun comentariu: