Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 24 februarie 2016

Brownies nutella























Varianta I, cea mai buna reteta cu nutella, minunata, se face fara faina in doi pasi si trei miscari

6 oua mari
1 borcan de 850 gr nutella cu alune

Ouale se scot de la rece cu cateva ore inainte. Le batem spuma pana isi tripleaza volumul timp de vreo 15 minute timp in care putem face pauze ca sa nu ardem mixerul. Crema de ciocolata se pune intr-un ibric si se incalzeste pe baie de aburi fara sa fiarba, pana devine lichida. Adaugam treptat ciocolata la oua si amestecam cu spatula de jos in sus pana se incorporeaza bine. Dam la cuptor 20-30 de minute la 180 de grade. Eu am folosit cantitatile injumatatite, 3 oua si un pahar mare de 420 de crema. Am lasat 20 de minute ca sa-mi iasa un interior moale si eterior crocant. Ca sa nu se lase prajitura putem inchide focul dupa 20 de minute si o lasam sa se raceasca inca 10 minute in cuptor cu usa intredeschisa. E grozava, puteti sa-i adaugati si niste nuca sau stafide.








Varianta II, la fel de buna, reteta asemanatoare

1/2 cana nutella la temp cam vreo 200 gr
2 oua medii
Nuca rumenita opțional
Coniac sau esența rom
1 vf cutit zahar pudra cu aroma de vanilie optional, eu am pus 1/2 lgt dar a fost prea dulce

Mixam galben cu ciocolata, punem peste albusurile batute spuma cu zaharul și nuca maruntita. Eu am pus doua maini de nuca tocata dar se lasa la fund, puteți eventual sa o măcinați fin. Amestecam doar cat sa se incorporeze. Ungem forme cu unt, le tapet cu cacao și punem compoz. Lasam 1-2 degete spațiu sa nu dea pe dinafara. Dam 20 de min la 190 de grade. Exterior tare și interiorul moale. Daca doriti sa se închege bine lasati mai mult de 20 de min dar nici sa se intareasca ft tare.

Niciun comentariu: