Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 4 decembrie 2019

Cartofi la cuptor
























































Varianta I :

Cea mai buna varianta, ies moi si gustosi asa cum imi doream de mult sa iasa

Taiem cartofii in 4 si-i asezam intr-o farfurie mare intinsa astfel incat sa nu fie unul peste altul. Punem folie alimentara peste ei, strangem etans sa nu intre aer si dam 10 min la microunde. Atentie la abur cand scoatem folia. Punem intr-o tava ulei de masline, usturoi, bacon, asezam cartofii peste, topim putin unt si amestecam cu piper, vegeta si ulei de masline. Ungem cartofii cu acest sos. Condimentam cu sare, piper, busuioc, rozmarin sau ierburi aromatice. Dam 35-45 min la 180° neacoperiti la functia fara ventilatie. Cand sunt gata putem presara patrunjel sau cascaval ras. Daca servim ca garnitura la carne nu mai folosim bacon si cascaval. Eu am pus niste usturoi presat in untul amestecat cu ulei. Merg foarte bine cu patrunjel verde proaspat tocat pus peste ei cand sunt gata si inca calzi, cu patrunjel printre ei nu e ok ca se usuca. O varianta mai rapida este dupa ce scoatem cartofii de la microunde ii punem in tava, punem sare, ulei de masline si alte condimente apoi dam la cuptor. Foarte buni sunt facuti cu carnea la capac, ii punem printre bucatile de carne dupa ce i-am scos de la microunde dar fara sa le punem ulei pt ca se va lasa grasimea de la carne, dupa 40 min daca sunt rumeniti scoatem cartofii si mai lasam carnea.

Varianta II :

Minunati, moi si gustosi asa cum imi plac

Punem cartofii intregi in coaja la fiert in apa cu sare. Ii fierbem 70% nu total. Ii taiem in 4, ii punem in vas care merge la cuptor dar neaparat acoperita. Punem peste ei ce dorim, eu am pus condimente oregano, seminte de fenicul, cimen, cascaval si branza rasa printre ei, cascaval felii, iar cartofi si deasupra iar cascaval ras mare sau parmezan. Daca nu-i mancam ca si garnitura la carne putem pune ceva sunca printre ei. Nu e nevoie de ou sau altceva, acoperim ci capac si dam vreo 30-40 min la 180° fara ventilatie si ne uitam din cand in cand sa ved daca s-au rumenit. Am facut si neacpperiti si ies uscati, in vasele de pamant acoperite ies grozavi. Am mai incercat si cu ulei de masline peste ei, cu cascaval si branza sunt cei mai buni. Putem pune carne, ou, legume sau altceva printre ei.

Varianta III : 

Foarte buni, fiind in post i-am mancat cu ketchup, muraturi, hrean si ceapa, daca ii facem cu carnita ies minunati

Punem vreun l de apa la fiert, cand da in clocot punem sare, amestecam si punem 1 kg cartofi curatati si taiati in 4. Eu i-am fiert si cu niste coriandru, foi de dafin, boabe de piper. Din momentul cand incepe sa fiarba lasam fix 5 min sa fiarba, ii scurgem cu paleta si-i punem intr-un bol. Punem peste ei ulei de masline, rozmarin proaspat, sare si peper. Amestecam usor sa nu-i zdrobim. Putem pune orice plante aromatice sau condimente. Punem in tava cu folie de copt. Ii putem face simpli sau cu ceva carnita printre ei. Mai putem pune foarte putin otet balsamic ca le da o culoare frumoasa, eventual le stropim. Dam la 180° sa se rumeneasca. Merg foarte bine cu pui si porc, putem folosi aripioare sau copane de pui. La jumatatea timpului de gatore eu am mai pus niste ulei de masline




Niciun comentariu: