Faceți căutări pe acest blog

marți, 23 februarie 2021

Medalioane de cartofi si brocoli

 



























































supeeeerba reteta, gustoasa si sanatoasa, sunt mai bune putin caldute, in ziua cand le faci, eu am folosit telemea grasa de oaie si cascaval gras

1 kg cartofi albi fierti in coaja 

500 gr brocoli fiert la abur, 1 brocoli 

1 alba ceapa mare 

marar

patrunjel 

ulei de masline sau palmier pt ceapa

100 gr cascaval ras mare

100 gr telemea faramitata sau rasa

1 ou 

200 gr smantana grasa 20% 

Piper alb

Sare

Vegeta

De facut 1/2 cantitate, ies 15 si sunt ft satioase, am mancat 3 zile din ele si au si ramas. Fierbi brocoli la abur pt 5 min in vas acoperit cu capac deasupra unei oale cu apa fiarta, eu am pus intr-o strecuratoare din inox, 5 min din momentul cand fierbe apa. Dupa abur trecem brocoli rapid prin apa rece in strecuratoare pt a ramane verde. Ceapa tocata marunt se caleste bine in ulei. 1/2 din cartofii fierti se dau prin razatoarea mare si cealalta 1/2 se taie cubulete mici. Brocoli se taie cubulete iar verdeata se toaca marunt, brocoli taiati de pe cotorul mare se toaca cu tot cu tulpina. Eu am pus vreo legatura de pstrunjel si 1/2 legatura marar, poti pune doar patrunjel. Amestecam toate ingredientele intr-un bol mare, gustam si potrivim de sare. Am amestecat cu lingura, am pus sare si apoi am amestecat usor cu mana cu manusa. Eu am pus 1 vf cutit piper, 1/3 lgt sare si 1/3 lgt vegeta. Am folosit telemea de oaie congelata, telemea de vaca hohland si cascaval congelat pe care le am pus direct, prin amestecare s-au topit rapid. Se pot praji sau se pot coace. Ungem o foaie de copt cu ulei si o punem in tava de cuptor. Cu ajutorul medalioanelor formam cuiburi cu 2 lg compozitie. Sunt mai bune daca le facem un pic mai mici decat este cercul din inox. Din compoz asta ies 15 bucati, sunt ft multe si satioase, de preferat a se face 1/2 din compozitie. Dam la 220° cu ventilatie pt 25 min sau pana sunt rumenite, putem intoarce tava la jumatatea timpului ca sa se faca toate. Le putem unge deasupra cu putin ulei de masline inainte de copt, eu nu le-am uns. Merge si cu conopida. Putem incerca si varianta cu piure de cartofi sau brocoli zdrobit cu furculita in loc de tocat si dat prin razatoare. Merge ft bine cu praz in loc de ceapa. Se pot face si in tava de briose in forme de hartie. Foarte bune caldute, imediat ce se racesc dupa ce le-am scos din cuptor, a doua zi se incalzesc la microunde. Brocoli ramane un pic crocant, daca vreti sa nu se simta lasati un pic mai mult la abur. 

Niciun comentariu: