Faceți căutări pe acest blog

vineri, 5 martie 2021

Mancare la steamer























PESTE :

Bun dar nu asa gustos ca cel la cuptor la capac

1 pastrav 

Sare

piper

oregano

praf de usturoi

ulei de masline

Lamaie

Pestele se taie in 2 dar nu file, ca in poza. Pestele curatat se sterge bine, se da pe toate partile si in burta cu condimente si ulei de masline si se maseaza. Lasam asa 30 de min. Punem la steamer in vasul 2 de jos in sus si se lasa vreo 25 de min. Servim cu lamaie si sare daca mai e nevoie.

BROCOLI SI CONOPIDA :

Super bun

1 brocoli foarte verde

1 conopida mica

sare

piper

ulei de masline

Taiem broboli buchetele cat mai mici, la fel si conopida, le spalam sub jet de apa, le scurgem si le asezam pe o farfurie intinsa. Rasnim sare, piper si punem ulei de masline pe fiecare buchetel. Asezam in vasul de la primul nivel de jos brocoli, apoi pe urmatorul raft de sus conopida, acoperim si lasam 30 minute. Daca il vreti mai putin facut lasat vreo 17 min, mie mi-a placut asa, este foarte gustos. Ajunge pentru 2 portii. Putem pune ulei si cand brocoli e gata scos si nu inainte dar nu mai e asa gustos.

OREZ :

Varianta 1 :

Nu mi-a placut deloc, s-a facut terci si fara gust, n-am sa mai fac orez la abur

4 lg orez cu bob rotund,  1/3 cescuta orez

5 masuri de apa

Sare

Am pus in bolul de plastic orezul si apa cu putina sare. L-am asezat pe prima treapta de jos a steamerului. L-am lasat 55 min dar orezul s-a fiert in circa 40 min si a ramas si apa asa ca dupa cele 55 min am inchis steamerul dar l-am lasat sa mai abaoarba apa. Trebuie lasat mai putin timp si cu vreo 3-4 masuri de apa. Putem adauga mirodenii si ulei de masline la inceput in bolul de plastic sau la final cand e gata. La gust nu prea mi-a placut, s-a facut ca un terci. Daca il asezam la nivelul 2 sau 3 de sus se va tine mai mult pt ca fierbe mai greu.


Niciun comentariu: