Faceți căutări pe acest blog

marți, 20 aprilie 2021

Cannelloni cu carne tocata si sos de rosii gratinati la cuptor
















































Grozaaave, sunt bune si reci nu numai calde, ramane sa fac si cu ricotta si spanac reteta tot de lasavoruri urbane

Umplutura :

1/2 kg carne tocata 

ulei de masline

1 ceapa medie rosie

3-4 catei usturoi

1/2 pahar vin rosu sec, cam 100 ml

1 conserva rosii cuburi de la cirio

1 foaie de dafin

sare am rasnit de 7 ori

piper am rasnit de vreo 3 ori

1 lgt oregano 

1 lgt busuioc 

1 lgt boia dulce

Curcuma

75 gr parmezan ras fin


Bechamel :

40 gr faina

50 gr unt

1/2 l lapte gras

sare am rasnit de 7 ori

1 vf cutit piper alb

2 vf cutit nucsoara


Marinata :

1/2 sticla rosii pasate la 700 gr

3 catei de usturoi

ulei masline

1 lgt paprika dulce

1 lgt busuioc

1 lgt oregano

sare am rasnit de 7 ori

piper am rasnit de 3 ori

curcuma

2 lgt zahar pt aciditate

In plus 250 gr cannelloni adica 1 pachet, 25 gr parmezan ras fin de pus deasupra si 4 maini cascaval sau mozzarella de pus peste bechamel 

Reteta este la dublu de cantitat adica 1 kg carne, 500 gr cannelloni etc, eu am facut la jumatate de cantitati. Cutia de 500 gr cannelloni are 24 buc rezulta 7-8 portii. 

Umplutura :

Am folosit amestec vita porc, a iesit ft gustoasa dar carnea cam tare, ori fac doar cu porc ori amestec dar cu carne mai grasa. La fel pot incerca si cu pui tocata dar mai grasa. Calim usturoiul zdrobit si tocat apoi adaugam ceapa tocata foarte marunt si foaia de dafin. Peste ceapa adaugam carnea si o calim si pe ea desfacand-o bine. Punem sare, rasnim de 7 ori, piper, 1 lgt oregano, 1 lgt busuioc, 1 lgt boia si putina curcuma pt culoare. Se poate face si invers sa calim mai intai carnea apoi sa adaugam ceapa dar mie imi place mai mult cu ceapa bine calita in ulei. Dupa ce am calit bine carnea punem 1/2 pahar de vin rosu si-l lasam sa se evapore, cand nu mai miroase a vin s-a evaporat. Urmeaza rosiile tocate. Clatim conserva de rosii cu 125 ml de apa pe care o adaugam la carne. Am lasat vreo 30-40 min sa fiarba timp in care am amestecat. Cand s-a legat sosul inchidem focul si punem cei 75 gr parmezan, eu am pus vreo 70% parmezan si 30% cascaval ras. Gustam de sare si potrivim. 

Sosul bechamel :

In mod normal proportiile sunt de 1/1/10 adica la 100 gr faina si 100 gr unt se pune 1 l lapte. Aici am pus mai putin. Intr-o cratita punem untul pe foc mic, amestecam mereu cu telul pana la topire apoi adaugam faina in ploaie si amestecam mereu cu telul si o prajim 2-3 min rapid. Apoi turnam treptat din laptele fierbinte amestecand mereu cu telul sa nu se arda. Fierbem sosul 8-12 min din mom cand incepe sa fiarba, tragem oala de pe foc cand e gata si acum adaugam sare si piper alb. Daca se fac cocoloase strecuram. Pana o folosim punem folie alimentara deasupra sa nu faca pojghita deasupra. Nu trebuie fiert ft mult chiar daca ti se pare ca nu s-a legat, dupa racire se intareste. Avem nevoie ca sosul sa fie mai lichid, la fel si sosul de rosii.

Marinata de rosii :

Intr-o cratita calim usturoiul zdrobit si tocat, punem pasata de rosii, sare, piper, mirodenii si zahar pt aciditate. Fierbem putin si potrivim de sare. Nu fierbem prea mult sosul pt ca iese prea gros si se usuca pastele si nu mi-a placut. Avem nevoie de 200 gr rosii, daca nu am la sticla pot folosi tot o conserva cirio.

Montare :

Probam cannelloni adica ii punem in tava sa vedem in ce tava intra toate bucatile. De preferat a se pune doar un rand de cannelloni nu suprapuse. Incingem cuptorul la 180° cu ventilatie foc sus jos. Sosul bechamel si cel de rosii se imparte in cate 2 boluri identice. Pe fundul tavii am pus 1/2 din sosul bechamel, am pus 2 maini cascaval ras peste, intindem apoi 1/2 din sosul de rosii. Cannelloni cat si foile de lasagna nu se fierb inainte, astfel absorb sosul si ies perfecte la cuptor. Se umplu cannelloni cu carnea cu ajutorul unui pos, o punga taiata la capat sau cu degetul prin fiecare parte a ruloului. Nu indesam ft multa carne in cannelloni ca sa ajunga la toate eventual impartim carnea bine amestecata, mi-au ramas 5 cannelloni neumpluti. Punem in tava peste sosul de rosii cannelloni unul langa altul si apasam foarte usor sa-l acopere sosul, mai ales la capete, pe margine. Rulourile trebuie sa fie acoperite de sos ca atfel raman nefacute la margine. Deasupra restul de sos alb, inca 2 maini de cascaval ras si peste sosul rosu dar trasand 2 benzi late. Dam 35 min la 180° cu ventilatie foc sus jos, scoatem tava, punem parmezanul ramas cei 25 gr si mai dam 5 min. Dupa ce le scoatem le lasam 15 min dupa ceas sa se aseze apoi le servim fierbinti. Servim cu cu parmezan in farfurie. Bechamelul si marinata tre sa le facem mai lichide ca sa cuprinda rulourile si sa nu iasa prea uscate. Am folosit mult ulei de masline si a iesit gustos, pot incerca sa fac doar cu porc.

Sursa Savori Urbane


Niciun comentariu: