Faceți căutări pe acest blog

duminică, 25 aprilie 2021

Spaghete cu pesto de busuioc





























































































Cu acest pesto se pot unge legume la cuptor, se foloseste la bruschete, orez, peste sau carne.

varianta I reteta Gina Bradea, foarte buna dar trebuie sa fac sosul pesto mai lichid :

25 gr frunze busuioc, 2 maini, 1 ghiveci mic de market

30-50 gr parmezan si pecorino romano

20 gr seminte de pin, caju, alune sau susan

1 catel de usturoi

50 ml ulei de masline, 1-2 lg

1/3 lgt sare pt pesto

Cateva lg apa de la fiertul pastelor

150 gr spaghette barilla nr 5

1.5 l apa si 1.5 lgt rase de sare pt paste

Pecorino romano este o telemea de oi, daca nu avem folosim doar parmezan, reteta e cu 40 gr parmezan si 20 gr pecorino dar eu am folosit 50 gr parmezan. Pt ca semintele de pin sunt ft scumpe putem folosi alune, caju, migdale sau seminte de susan, eu am pus caju. Il facem la mojar sau in blender mult mai usor. Folosim busuiocul cu tot cu tulpina. Punem busuiocul treptat in mojar, zdrobim, apoi urmeaza semintele de pin, usturoiul si 1/3 lgt sare. Varsam pasta intr-un bol, adaugam parmezanul si uleiul, 2 lg am pus eu, amestecam. Eu l-am facut la mojar, am mai pus vreo 3 lg apa de la fiertul pastelor dar tot nu a iesit mai lichid. Mai putem adauga 2 lg zeama de lamaie. Sosul nu s-a lipit de paste asa cum trebuie pt ca sosul a fost prea gros, data viitoare o sa-l fac mai lichid insa atentie la cata sare punem daca folosim apa sarata de la paste. La blender s-ar putea sa iasa mai bine. Punem pe foc 1.5 l apa si cand fierbe adaugam 1.5 lgt rase de sare si adaugam pastele. Cand sunt fierte le scurgem si le amestecam calde cu sosul pesto. Lasam sa fiarba al dente vreo 8 min

Varianta II de facut :

2 maini busuioc

1 mana patrunjel

3 catei usturoi

2-4 lg ulei masline

1-2 lg otet balsamic

30 gr Parmezan?

Sare pt pesto

1/2 lgt zahar optional

150 gr spaghete barilla nr 5

1.5 l apa si 1.5 lgt sare pt paste

2 lg apa de la fiertul pastelor daca e nevoie la blendat

Amestecam pastele fierte  cat sunt fierbinti cu sosul blenduit. Servim cu parmezan sau punem parmezan chiar si in pesto. 4 lg ulei sa nu fi Facem pesto din leurda, caju prajit, parmezan, sare si ulei de masline, daca mai este nevoie de lichid la blendat folosim 1-2 lg de apa de la oparitul leurdei sau de la fiertul pastelor. De preferat cajuul sa-l luam crud si sa-l prajim atunci. Pesto poate fi mai lichid sau chiar solid. Punem pe foc 1.5 l apa si cand fierbe adaugam 1.5 lgt rase de sare si adaugam pastele. Cand sunt fierte le scurgem si le amestecam calde cu sosul pesto. Lasam sa fiarba al dente vreo 8 min. Daca nu-ti place gustul mai adauga 2 linguri suc de lămâie. 




Niciun comentariu: