Faceți căutări pe acest blog

vineri, 22 iunie 2012

Pastrav prajit, la cuptor sau pe gratar, diverse modalitati de gatit



1) Prajit, cu mamaliguta si usturoi, un deliciu, pastravul se curata usor, are oase putine si carnea e gustoasa rau

Pastravii se curata de solzi, li se scot urechile si se sterg pe interior si exterior cu servet, nu se spala. Mie imi place pielita ca e crocanta dar daca n-o mancati puteti lasa pestele cu solzi pt ca sunt ft mici. O parte i-am filetat si cativa i-am lasat intregi. Fileurile le-am lasat intregi, nu le-am taiat in doua, pentru ca pestele e firav. Oasele pot fi scoase cu penseta. Se da prin faina doar partea cu pielita si se scutura bine, se poate si fara faina dar nu mai iese crusta aceea frumoasa. Le-am pus in tigaie, am ranit sare si piper, langa am pus doi catei mari de usturoi cu tot cu mantie doar pt gust si i-am prajit doar pe partea cu pielita. I'am lasat cateva minute, vreo 3-7, timp in care am pus cu lingura ulei pe deasupra. Nu se mai intoarce pe cealalta parte. Am scurs pe servetele si am servit cu mujdei si mamaliga. Pestele intreg : Rasnim sare si piper pe toate partile inclusiv in burta. Lasam cel putin 30-60 min sa-si traga sarea. Il prajim asa vreo 5 -7 min pe fiecare parte pana prinde aceea crusta frumoasa. Cei mari se pot cresta putin dar nu este obligatoriu, eu i-am pus fara sa-i crestez. Varianta cu el intreg este mai buna, in interior se formeaza un abur si carnea ramane suculenta, nu se usuca. Usturoiul l-am trecut prin presa fina de usturoi, l-am blenduit cu vegeta, ulei de masline si putina apa ca sa-l mai lungesc si sa-i mai taie din iuteala. Mamaliga am facut-o mai moale, cu sare, putin ulei si la sfarsit am pus unt. Este un peste care mie imi place foarte mult, n-are oase multe si e usor de curatat.








2) Pastrav la gratar

2 pastravi potriviti
condimente : curry, boia, sos de soia, rozmarin, cimbru, piper, vegeta, sos de surry
varza si marar pentru salata

Mod de preparare:

Se face un sos din soia, condimente si sos de surry. Pastravul se eviscereaza, se curata si se sterge cu un prosop uscat. Se unge pestele cu pensula atat in interior cat si in exterior si se lasa la rece de pe-o zi pe alta. Varza se toaca de cutit foarte fin si se aseaza intr-un bol un rand de varza un rand de sare sau vegeta si piper proaspat macinat, marar tocat si ulei de masline. Se lasa ceva timp dupa care se freaca putin sa-si lase zeama si se potriveste de otet si ulei. Pestelui i se fac cateva incizii pe fiecare parte pentru aspect si pentru a se patrunde sigur in interior. Se pune pastravul in folie de aluminiu sau hartie de copt bine stransa si se pune pe gratarul incins pentru minute pe fiecare parte. Este foarte important timpul de coacere pentru ca pestele sa nu fie nici crud nici prea uscat. Se lasa apoi 10 minute sa se raceasca in folie dupa care se serveste cu salata de varza si lamaie. Pentru a nu se lipi pestele de folie se unge aceasta din urma cu putin ulei pentru ca pestele sa ramana cu pielita intreaga.












3) Copt pe gratar

Pastravul se presara cu sare, rozmarin, 1/3 pachet de unt in interiorul burtii, o bucata peste el, se stoarce putina zeama de lamaie deasupra, se infoliaza si se coace la foc mic 5 minute pe fiecare parte. Se serveste cu cartofi nature si felii de lamaie.

4) La gratar in folie

50 ml ulei masline, 3 pastravi, 10 catei de usturoi, 1 legatura de patrunjel, 100 ml suc de rosii, cimbru, sare, piper.

Pastravul curatat se cresteaza, usturoiul se piseaza si se mixeaza cu uleiul pana se face o maioneza, se adauga condimentele, rosiile, patrunjelul tocat. Se unge pestele peste tot, se pune in folie si se lasa cateva ore bune sau de pe-o zi pe alta. Se pune pestele pe gratar 5-6 minute in functie de marimea lui.

RETETA PROPRIE

5) La cuptor cu vin, la fel cum am gatit chefalul, de facut






6)  La cuptor cu condimente

2 pastravi
ulei de masline
condimente pentru peste
catei de usturoi
zeama de lamaie

Se curata bine, de solzi, partea neagra si urechi. Se sterge cu un prosop, se unge cu ulei de masline pe toate partile si se condimenteaza: sarepiper, boia, condimente pentru peste, cimbru, fiecare cu ce doreste. L-am condimentat si in burtica si i-am introdus cativa catei de usturoi intregi. L-am lasat asa peste noapte si l-am pregatit a doua zi. Cu cat sta mai mult cu condimente cu atat e mai gustos. Am uns folia de aluminiu cu ulei si am pus pestele dupa care am stropit cu zeama de lamaie. Am strans bine folia si am ridicat-o in sus sa nu pierdem bunatate de zeama. L-am bagat la cuptor pentru vreo 40 minute.















Niciun comentariu: