Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 17 mai 2017

Mancare de dovlecei cu rosii












Senzationala mancarea de dovlecei, atat cu carne cat si fara insa cu carnita parca-i mai buna, iubesc dovleceii mai ales in ciorbita

Varianta I fara carne :

3 dovlecei potriviti
1 ceapa alba
1 ceapa rosie
1 ardei capia
1 morcov
5 catei de usturoi
1 legatura de marar
3 lg bulion
Sare, piper
Ulei de masline

Dovleceii se curata pijama si se taie cuburi mari. Ceapa se toaca marunt, ardeiul in patru, morcovul se rade mic si cativa catei de usturoi se zdrobesc. Calim putin usturoiul si adaugam pe rand ceapa, ardeiul morcovul si dovlecelul. Punem capac sa inabusim ardeiul dupa care adaugam apa sau supa de legume. Putem afauga si mirodenii, eu am pus 1 lgt curry, 1 lgt de boia dulce, curcuma foi de dafin si coriandru. Cand a fiert dovlecelul punem rosiile sau bulionul si o parte din verdeata, merge si patrunjel. Mai lasam sa scada, potrivim de sare, punem restul de usturoi pisat si verdeata. Acoperim pana la racire. Este grozava atat calda cat si rece, mararul si usturoiul proaspat adaugat la sfarsit ii da o savoare aparte.






















Varianta II cu carne :

4 dovlecei potriviti
1 kg de rosii bine coapte
1 piept de pui
Cativa catei de usturoi
Ulei de masline
1 legatura patrunjel verde sau 2 de marar
2 cepe
1 ardei gras
1 morcov
Condimente dupa gust
Smantana sau sana

Obisnuiesc sa fac des aceasta mancarica in perioada de vara, este delicioasa si se poate face foarte bine si fara carne. Este o mancare sanatoasa si o recomand celor care vor sa-si pastreze silueta. Puteti opta pentru varianta in care nu mai caliti deloc legumele si le bagati direct la cuptor. Pieptul spalat si sters l-am condimentat, l-am taiat cubulete si apoi l-am dat la frigider. Am taiat dovleceii cubulete cu ajutorul aparatului (puteti sa-i taiati si rondele subtiri sau sa-i dati prin razatoare). Ardeiul, ceapa, rosiile si usturoiul le-am tocat marunt iar morcovul l-am dat prin razatoare. Cine doreste poate sa decojeasca rosiile care au fost oparite in prealabil si le puteti  mixa astfel incat sa aveti suc de rosii. Am calit in uleiul incalzit pe rand : ceapa, usturoiul, apoi carnea, morcovul si la urma ardeiul. Dupa ce s-au calit legumele am adaugat dovlecelul si la sfarsit rosiile. Am condimentat dupa gust (curry, vegeta sau sare, piper, boia sau alte condimente) Nu am pus deloc apa ca sa fiarba in sucul de rosii. Jumatate din cantitatea de patrunjel am adaugat-o pe parcurs si restul dupa ce am inchis focul. Se da la cuptor pentru a scadea bine. Se serveste atat calda cat si rece cu smantana sau iaurt si patrunjel proaspat tocat. Merge foarte bine si cu marar. Dovleceii puteti sa-i lasati cu tot cu coaja.

Niciun comentariu: