Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 8 mai 2010

Pasca aromata



















































































































































Cea mai buna reteta de pasca, am facut-o de multe ori, merge si pasca fara aluat, doar din compozitie

Ultima pasca am facut o cu 1/2 cant si iese una ft mare, aluat i am pus mai putin si din restul am facut cornulete. Aluatul de deasupra si de pe margini s a facut dar cel de dedesubtul umpluturii ramane mereu crud. Asa ca mai bine sa pun deasupra si pe margini dar subtire. Nu pune mai mult coniac esenta si coaja de citrice pt ca mi a iesit ft aromata.

Are pasca peste tot, am luat din Auchan de la fete brutarie prima buna acfoua varza, de incercat de la piata ramnic, are la smbele brutarii de unde iau covtigi si cea din piata de langa mega

Minunata aceasta pasca, nemaipomenit de buna, incercati-o, dintre toate retetele mele de pasca aceasta si placinta ruseasca sunt cele mai bune. Din aceasta compozitie de branza ies 2 pascute ft mari facute in cele doua forme de tort de 21 si 23. Am facut o pasca doar cu stafide si una cu fructe exotice confiate si stafide, jumate din compozitia de branza cu stafide pregatita pentru umplutura am pus-o la o pasca si la jumatatea ramasa pentru cea de-a doua pasca am mai pus fructe confiare hidratate in putin rom si coniac oprit de la hidratarea stafidelor. Cea cu fructe uscate nu mi-a placut, tot cea cu stafide e cea mai buna. Neaparat de incercat cu fructe de padure congelate, punem o parte din aluat, cateva linguri de fructe de padure direct congelate, acoperim iar cu aluat si tot asa pana terminam aluatul. De incercat si cu ele dezghetate, dupa ce punem fructe turnam cate putin din sucul scurs peste tot in asa fel incat la taiat se va vedea super.

Aluat :

500 g faina de buna calitate
200 gr smantana fermentata grasa
4 galbenusuri de la oua de tara
100 g unt gras la temperatura camerei
25 gr drojdie proaspata 
Coaja rasa de la o portocala
Coaja rasa de la o lamaie
Esenta de rom 1 lgt
170 g zahar tos
2 plicuri zahar vanilat

Umplutura :

1 kg branza de vaci  grasa
200 gr smantana fermentata grasa
6 oua potrivite de tara
100 g gris
300 g zahar
300 g stafide brune
Un praf de sare
coaja de la o portocala
coaja de la o lamaie
1 pliculet zahar vanilat
1-2 galbenusuri pentru uns
1 sfert sticla coniac si 1 sticluta 25 ml esenta de rom pentru hidratarea stafidelor
Coaja de portocale si lamaie confiata optional

Pentru uns : galbenus de ou inainte sa o dam la cuptor si cand e gata daca aveti miere o ungeti ca sa straluceasca

Mod de preparare :

Branza de vaci se pune in strecuratoare de seara pana dimineata. Ingredientele pentru aluat dar si pt umplutura trebuie sa fie la temperatura camerei, eu le-am scos cu vreo 4 ore inainte de la frigider.  In bucatarie sa fie cald si geamurile inchise. Am spalat cu apa si bicarbonat 2 portocale si 2 lamai, le-am dat prin razatoarea mica si le-am impartit egal pt aluat si umplutura. Coaja de la o portocala sau lamaie este exact 1 lgt, daca doriti puteti adauga 2 lgt din fiecare, depinde cat de aromata o vreti. 

Pentru aluat : facem o maia din drojdia sfaramata, 1 lgt zahar, 1 lg faina din cele 500 gr si putina apa calda sau lapte lasand la dospit la loc cald, (la 1 kg faina este necesar 50 gr drojdie proaspata). Am folosit si drojdie uscata dar si proaspata, cu cea la plic nu mi-a crescut aluatul deloc si mi-a ramas ci cruda la copt asa ca de preferat cea proaspătă. Se bate cu mixerul untul moale dupa care se adauga smantana si galbenusurile care au fost frecate separat cu zaharul vanilat, esentele si coaja de citrice. Urmeaza sa punem zaharul treptat si mixam pana la topire. Intr-un lighean mare se pune faina (daca folositi drojdie la plic o amestecati inainte cu faina). Facem la mijloc un gol si adaugam compozitia de oua. Incorporam usor faina de pe margini pana se formeaza un aluat care se lasa la crescut la loc cald pentru aproximativ o ora. La mine nu prea a crescut pt ca de data asta am folosit drojdie la plic asa ca am pus mai intai branza si peste ea impletitura, a iesit ft bine si asa. Aluatul este fraged si usor de modelat, nu se intinde pe blatul infainat pentru ca se lucreaza mai greu. Se poate scoate fierbinte, se desface din forma de tort si se lasa pe fund de lemn sa absoarba umezeala. Se poate face foarte bine pasca fara aluat.

Pentru compozitie : stafidele le-am hidratat o ora in cognac si rom, am pus vreo un sfert de sticla mica metaxa 20 cl si o sticluta esenta rom  de 25 ml. Se amesteca mereu in ele sa se hidrateze toate. Poate vi se pare mult coniac dar nu este asa, sunt multe stafide si in amestec cu romul iese o pasca aromata rau. Se freaca ouale cu mixerul pana se fac spuma, punem treptat zaharul si mixam pana la topire. Adaugam coaja de citrice, zaharul vanilat si smantana. Punem compozitia peste branza. Mixam si punem stafidele cu tot cu siropul de coniac si rom.  La sfarsit adaugam grisul. Cine doreste o pasca mult mai fina poate da branza prin sita, eu o prefer in prima varianta. La fel de bine o putem face fara aluat, turnam compozitia de branza in forma si direct la cuptor cu ea.

Se opreste o parte din aluat (trei sferturi) pentru snurul impletit iar restul se intinde intr-o foaie mai subtire si se imbraca o forma de tort tapetata cu hartie de copt. Se varsa umplutura de branza si se aseaza deasupra snurul impletit. Se unge aluatul de deasupra cu galbenus de ou.  Se unge pasca si se da la cuptorul incins pt  40-50 de minute la 150°- 180°, FARA VENTILATIE, treapta 2. Nu deschideti cuptorul mai devreme de 30-35 min cand faceti testul cu scobitoarea, daca iese cu branza mai lasati un 5-10 minute si-o verificati din nou. Sa nu va pacaliti la aluat, chiar daca trece testul cu scobitoarea si branza e facuta s-ar putea ca blatul sa nu fie copt. Chiar daca se rumeneste mai tare deasupra n-are nimic ca se coace bine, daca o dati la 180° o tineti mai putin si la 150° mai mult. Smantana pt ca am gasit casoleta de 500 gr am pus 200 la aluat si 300 la branza, a iesit ok dar mai bine respectati reteta. Din aceasta compozitie de branza am facut si cateva fara aluat, adica pasca fara aluat, creste foarte frumos datorita grisului. Am incercat una si cu fructe exotice dar nu mi-a placut.

O alta varianta de blat pt pasca : Dupa ce a dospit aluatul se imparte in doua parti, trei sferturi de aluat mai mare (pentru impletitura) si un sfert mai mic (pentru foaia de pus pe fundul formei). Se face o foaie rotunda din acel sfert de aluat, se intinde cu facaletul si-l punem pe fundul unei forme detasabile de tort care a fost tapetatata cu hartie de copt. Se inteapa foaia cu furculita. Foaia nu trebuie sa fie prea groasa ca sa nu ramana cruda. Cealalta parte de aluat mai mare (cele trei sferturi) se imparte in trei parti egale. Rulam separat cele trei parti de aluat sa le facem snur. Ca sa iasa impletitura bine si sa nu va fie greu facem eventual snurul mai scurt pt jumatate de forma apoi facem din nou bila de aluat si cealalta jumatate de jnur si o atasam celeilalte in forma. Cu cele trei rulouri lungi cat dimensiunea tavii fiecare facem impletitura pe care o punem in tava peste foaia de aluat. Se mai lasa la crescut trei sferturi de ora si dupa ce a crescut impletitura punem compozitia de branza la mijloc. Deci putem pune blat doar pe fundul tavii si impletitura de deasupra sau imbracam toata forma cu tot cu pereti, taiem surplusul care trece peste margine si punem si impletitura deasupra.

Tipsuri : 

Pune folie de aluminiu deasupra sa nu se arda
Unge cu galbenus de ou mai intai crucea si bordura pt ca se va prelinge si pe branza
Snurul se face din doua snururi care se vor rasuci de la mijloc in fiecare sens stanga dreapta
Crucea si bordura se lasa putin pe pasca pt a creste apoi se unge cu galbenus
Daca nu avem 2 galbenusuri si nu ne ajunge pt uns amestecam albus cu putin sirop din borcanul cu razatura de portocala
La 200 gr stafide folosim 1 sfert sticla coniac metaxa, vreo 10 lg si 1 fiola eaenta rom



Sursa bucataria Irinei


Sursa bucataria Irinei :

http://www.bucatariairinei.ro/2012/04/pasca-cu-branza-dulce-si-aluat-fraged.html?m=0

De facut :

https://savoriurbane.com/pasca-simpla-reteta-traditionala/ mai multe retete de pasca savoruri urbane

https://savoriurbane.com/pasca-cu-branza-dulce-si-aluat-pufos-de-cozonac-cu-multa-umplutura-reteta-traditionala/

https://www.lalena.ro/reteta/1700/Prajitura-cu-ciocolata-si-vin-rosu/

https://www.lalena.ro/reteta/1790/Pasca-cu-ciocolata-rapida-fara-framantare/  A facut cu lacteea 20% si smantana lichida sau acra scrie la comentarii

https://pofta-buna.com/pasca-cu-ciocolata-foarte-cremoasa/ 

https://pofta-buna.com/pasca-fara-aluat-cu-branza-dulce-smantana-si-stafide/

http://www.bucatariairinei.ro/2018/03/pasca-cremoasa-cu-branza-si-iaurt.html?m=1

http://www.bucatariairinei.ro/2012/04/pasca-cu-branza-si-smantana.html?m=1

Reteta Andreea hai hui in telefon vechi

Reteta mea de la placinta cu branza dar s o fac pasca :1/2 kg branza de oaie sfaramata 1/2 kg branza de vaci 200 gr smantana grasa 4 oua mari zeama de lamaie 150 gr zahar Coaja de lamaie si portocale cate o lingurita 2 linguri gris 150 gr de stafide, esenta de rom coniac zahar vanilat sau esenta Reteta mea de placinta cu branza aromata, fa pasca din compozitie, am mai facut ci reteta asta, vezi reteta, ori o faci fara aluat ori cu aluat de la alta reteta, aici am injumatatit cantitatea ca iese enorm


Niciun comentariu: