Faceți căutări pe acest blog

luni, 14 martie 2011

Chec cu mere, nuci si stafide













































Chec cu mere, nuci si stafide


Ingrediente:

3 oua
225 g zahar brun
225 g zahar alb
375 ml ulei
450 g faina alba (eu am pus o parte neagra)
Esenta de vanilie
1 lingurita bicarbonat stins sau nu
1 lingurita plina cu scortisoara
Un praf de sare
400 g mere curatate si taiate cubulete
120 g nuci taiate marunt
120 g stafide
Esenta de rom
2 cuisoare macinate
Cognac
Coaja de lamaie
Coaja de portocale

Mod de preparare:

Merele le-am amestecat cu esentele, cognacul, putina scortisoara si zema de lamaie. Ouale se mixeaza cu zaharul, uleiul si apoi se incorporeaza faian cu lingura amestecand usor. Adaugam bicarbonatul, restul de scortisoara, sarea, nucile, stafidele, cuisoarele, coaja de portocala si merele. Amesetcam usor sa nu se zdrobeasca cubuletele de mere si se varsa intr-o forma tapetata. Se da la cuptor pentru mai bine de 1 ora la foc mic. Compozitia aluatului este foarte groasa dar rezultatul este unul bun. Un chec foarte aromat pe care am sa-l mai fac si alta data.

Un comentariu:

Anonim spunea...

super descrierea si prezentarea , in nari simt mirosul craciunului , trebuie sa incerc si eu reteta pentru cei mici