Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 22 august 2012

Bulion aromat cu busuioc















bulion aromat: a iesit o nebunie, il mananci gol sau pe paine

10 kg rosii de gradina
3 linguri sare grunjoasa pentru muraturi
putin zahar dupa gust
busuioc proaspat
frunze de telina
alte verdeturi patrunjel, tarhon etc

Rosiile se oparesc si se decojesc daca nu le treceti prin sita de la masina de tocat. Se dau prin masina de tocat sau mai bine eu le-am pasat cu mixerul iar busuiocul spalat impreuna cu frunzele de telina le-am dat prin masina de tocat. Eu  pun si zahar mai ales la rosiile acre. Se fierb rosiile pe plita ca sa nu se prinda impreuna cu celelalte ingrediente pana scade si devina ca o pasta mai groasa. Se pune compozitia fierbine in sticle spalate bine si clatite care au fost sterilizate (oparita gura borcanelor ). Se dau putin la cuptor, se strang capacele foarte bine dupa care se fierb la bain marie sau se dau iarasi la cuptor ceva vreme. Se pun in paturi calde pana a doua zi cand le depozitati in camara. Eu am pus si cate o frunzulita de busuioc in fiecare sticla. Pentru mine la conserve cel mai importanta este spalarea si sterilizarea borcanelor. Nu folosesc niciun conservat, doar lamaie la fructe si nu mi-a facut floare niciodata si nici nu s-au stricat. Borcanele se lasa la inmuiat cu apa fierbinte si detergent. Se spala bine dupa care se clatesc de mai multe ori, se pun pe cutite in chiuveta si se toarna cu polonicul apa clocotita de jur imprejurul marginii borcanului. Se lasa la uscat si inainte sa fie umplute se dau la cuptor sa se infierbante.

RETETA PROPRIE

Niciun comentariu: