Faceți căutări pe acest blog

duminică, 19 noiembrie 2017

Gem din fructe de padure



































Varianta I :

Minunaaat, dulce acrisor

1 kg fructe de padure congelate
300-500 gr zahar tos
Zeama de la o jumatate de lamaie
50-100 ml suc scurs de la fructe
Oala si lingura de lemn folosite doar la gemuri

Eu am folosit fructe congelate vrac din Auchan, cele ambalate sunt mai bune dar rezultatul a fost acelasi. Fructele se lasa la dezghetat intr-o strecuratoare la temperatura camerei. Punem la fiert in oala sucul de la fructe cu zaharul si zeama de lamaie. Eu am pus 180 ml suc, 500 gr zahar si 2 cotoare de mere dar l-am fiert mai mult ca sa scada si sa se lege bine. A iesit cam dulce dar s-a legat ft bine. Zahar puneti in doua-trei transe, fierbeti si vedeti cand se leaga. Daca puneti mai putin suc e nevoie de mai putin zahar. Am adaugat niste cotoare de mere cu seminte si coaja de la mere, contin pectina si leaga mai bine dulceata. Dam focul tare si cand incepe sa fiarba micsoram. Punem o picatura pe o farfurie sa vedem daca se imprastie sau tragem o linie, daca se aduna dulceata mai trebuie lasata. Cand e legat suficient punem fructele si mai lasam la fiert. Spumam si amestecam usor sa nu le zdrobim. Cand e gata il punem in borcane incalzite si-l dam la cuptor sa prinda o pojghita deasupra. Putem folosi mai putin de 500 gr zahar daca se leaga sufiient. Punem capac si lasam la cald pana a doua zi. Merge la papanasi. Putem face cu orice fructe congelate, mure, capsuni, zmeura etc.

Vatianta II :

Si mai bun decat varianta I, este proportia ideala de zahar si fructe, nu stiu daca tine fara lamaie dar eu cand am pofta scot vreo 150 gr fructe congelate si le pun pe foc cu 25 gr zahar si le las sa se lege, pun in farfurioara la frigider si am pentru 2 zile

900 gr fructe de padure congelate
150 gr zahar tos
Cativa stropi de lamaie

Acest sos de fructe de padure il folosesc la cheesecakeuri si alte torturi, cantitatea recomandata este de 50 gr zahar la 300 gr fructe de padure proaspete sau congelate, iese un deliciu, nici prea dulce nici prea acru. Se leaga foarte bine astfel ca puteti folosi aceasta reteta. Punem pe foc fructele congelate impreuna cu zaharul, daca vreti le puteti decongela inainte. Lasam sa se lege un sos mai gros si amestecam mereu sa nu se prinda. Lasati pe foc mic pana devine mai gros ca sa nu curga. Spre final cand ajunge la consistenta dorita punem si putina zeama de lamaie, aceasta e conservant si ajuta la mentinerea gemului. Mai lasam cateva minute si punem in borcane. Daca dorim putem strecura gemul de seminte.

borcanele fierbinti se pun pe cutite, se umplu cu gem fierbinte, se pune capac, se strange la maxim cu forta si se pun cu gura in jos in paturi pana a doua zi

Niciun comentariu: