Faceți căutări pe acest blog

joi, 9 august 2018

Icre de casa


















Foarte bune si pufoase daca n-ar iesi asa sarate

1 cutie icre proaspete de crap, stiuca............... 200 ml ulei de floarea soarelui pana la 400 ml
Zeama de la 1/2 lamaie
Apa minerala cam trei sferturi de cescuta
Ceapa alba sau rosie tocata foarte fin
2 felii paine inmuiate in lapte si scurse facultativ

Nu luati icre de hering, sunt foarte sarate. Eu am facut de hering si cod. Icrele se freaca cu mixerul mai intai singure timp de cateva minute. Dupa ce s-au mai umflat punem cate putin ulei in fir subtire si frecam cu mixerul ca la maioneza. Urmeaza si zeama de lamaie tot treptat, fara samburi si mixam in continuare pana se umfla si se albesc. Dupa ce s-au inmultit punem cate putin apa minerala. Putem adauga in continuare ulei treptat alternand cu lamaie si apa minerala. Adaugam ceapa foarte fin tocata. Icrele sunt foarte sarate deci cred ca nu mai e nevoie sa puneti. Ulei apa si lamaie se pune cam cat doriti, uleiul le inmulteste si apa le face pufoase si albe. Cu mai mult ulei s-ar putea sa iasa cam gretoase si se simte gustul de ulei dar se mai ia din saratura, eu am folosit vreo 400 ml la 2 cutii. Se mai poate adauga la mixat 2 felii de paine inmuiate in lapte si scurse bine. Eu nu am incercat dar daca sunt foarte sarate e bine ca mai taie din saratura. Servim cu toast si rosii. Cele de hering nu sunt bune, sunt sarate rau. Pana la trei zile puteti pastra la rece icrele proaspete de la peste dar foarte bine sarate.

Niciun comentariu: