Faceți căutări pe acest blog

luni, 17 septembrie 2012

Chec din albusuri













Un chec deosebit care are consistenta cremoasa, ca si cum ar fi cu branza

Chec din albusuri

12 albusuri
1 vf lingurita de sare
140 gr faina 000
120 gr zahar
Alte 120 gr zahar
1 esenta vanilie fiola
½ esenta migdale fiola
Zeama de lamaie

Faina cu 120 gr zahar se amesteca separate. Albusurile se bat spuma cu celelalte 120 gr zahar si putina zeama de lamaie. Albusurile si lamaia sa fie scoase cu cateva ore inainte de la rece. Cand albusurile s-au facut bezea se adauga esentele si se mai bate putin . Se cerne amestecaul de faina cu zahar de doua ori si apoi se pune peste albusuri si se incorporeaza usor de jos in sus. Se ia o forma detasabila cu tub la mijloc si nu se unge tava deloc, ca sa creasca. Se pune imediat la cuptorul neaincalzit. Se da drumul la cuptor la temperatura mica si se coace pana devine usor aurie, eu am uitat sa micsorez focul si am ars-o deasupra pentru ca mi-a fost teama sa mai deschid usa cuptorului pana n-a fost gata insa a iesit. Se tine vreo 30-35 minute. Se pregateste dinainte o sticla sau borcan care sa mearga la forma, vezi poza, se face testul cu scobitoarea si cand e gata se scoate forma si se intoarce cu fundul in sus lasand-o sa se sprijine de borcan. Tubul din mijloc trebuie sa se sprijine pe gatul sticlei. Se lasa pana la racirea complete, nu va grabiti. In acest fel ramane extra pufos si  cu o consistenta de crema altfel se lasa blatul. Rece se scoate cu ajutorul unui cutit pus intre blat si vas, eu am facut-o in cea de silicon.  Este o nebunie si m-au intrebat toti daca am pus branza in ea dar de fapt erau doar albusuri

Niciun comentariu: