Faceți căutări pe acest blog

duminică, 13 martie 2016

Mancare de spanac













O mancare sanatoasa si gustoasa

Un snop spanac proaspat sau congelat, 
1 ceapa,
1 capanata de usturoi,
Pasta de rosii cat doriti
Optional zeama de lamaie
Carne optiinal

Varianta I :

Optional mai putem cali niste albitura, morcov si capia intregi pentru a i da gust dupa care le putem scoate. La fel de bine putem adauga patrunjel la sfarsit. La mancarica de spanac cu carne am folosit 1 lgt curry si 1 lgt boia de gust dar cea simpla putem s o facem fara alte condimente ca sa predomine gustul de spanac. Spanacul se spala cel mai bine in felul urmator : spalam bine chiuveta si o clatim. Punem spanacul curatat de codite si dam drumul la apa. Daca e prea mult facem operatiunea in mai multe transe. Il invartim bine sa iasa pamantul apoi il scoatem cu mainile lasand sa se scurga apa. Il spalam astfel in vreo 2 ape. Spanacul spalat se pune in apa clocotita cu sare in mai multe transe iar dupa vreo 10 minute de fiert se pune la scurs. Eu am taiat spanacul proaspat spalat si apoi l am pus la oparit, de lene. Calim ceapa tocata impreuna cu putin usturoi zdrobit. Punem in continuare la calit si spanacul tocat si scurs, adaugam cateva linguri de bulion si lasam pe foc. Daca va place mai lichid mai adaugati din apa de la fiertul spanacului, mie imi place scazut. Gustam, potrivim de sare, punem usturoi proaspat macinat si lamaie daca va place. Lasam acoperit pana la servire. La fel de buna iese cu spanacul congelat, am folosit si vrac dar si la cutie. Cel de la lidl cu unt este foarte bun. Dupa calirea legumelor punem o parte din verdeata, condimentele, calim apoi urmeaza spanacul direct congelat impreuna cu putina apa sa nu iasa prea gros. Spre sfarsit adaugam 1-2 lg bulion, dupa cateva min stingem focul, punem lamaie si restul de patrunjel. Am si spanac cu carnita, nu se compara.

Niciun comentariu: