Faceți căutări pe acest blog

marți, 5 iulie 2016

Pui pe sare la cuptor








Mie personal nu mi-a plăcut deloc, toată grasimea se duce în sare, un pui de dieta sau spital

1 pui mare
Sare grunjoasa pentru muraturi 1 kg
Mirodenii : boia dulce, curry, cimbru, curcuma, piper macinat, usturoi pulbere, marar uscat
Ulei de masline si floarea soarelui
Câțiva catei de usturoi, coriandru, foaie de dafin si ienibahar de pus în burta puiului

Puiul se aseaza pe spate și se despica in doua pe mijlocul pieptului astfel încât sa se desfaca ca o carte.  Am presărat cate o lingurita din fiecare condiment, am pus usturoi zdrobit peste tot și am "masat"puiul cu putin ulei ca sa distribui uniform condimentele. Procedam la fel și pe cealaltă parte. Mai bine amestecati într-un bol uleiul cu mirodeniile și sa le folosiți la "inbalsamat" puiul.  Folositi unt in loc de ulei si va fi si mai crocant. Lasam la rece câteva ore. Ar fi bine sa nu folositi si sare la condimente, puiul isi trage cata sare ate nevoie din tava. Asezam în tava aragazului o folie de aluminiu sau copt apoi un strat de 1-2 cm de sare dupa care punem puiul cu fata în jos. Puteti folosi pana la 1 kg de sare. Dam la cuptorul incalzit pentru aproximativ 1 ora și jumătate  la 150 de grade pana se rumenește frumos deasupra. Carnea este frageda și sanatoasa, toată grasimea se va scurge în sare. Eu am pus și câțiva cartofi taiati în patru. Deasupra cartofilor am presarat oregano, praf de usturoi, curry si putin ulei. La fel de bine puteti folosi pulpe sau ciocanele alături de legume coapte gen ardei, ciuperci și dovlecei.

Niciun comentariu: