Faceți căutări pe acest blog

vineri, 1 iulie 2016

Varza tocata murata de vara









Varianta I, asortata, foarte buna :

1 varza de 1 kg
Frunze telina
Marar uscat
Cimbru
Boabe de mustar
Boabe de piper
1 morcov
Cateva frunze de visin
1 lg rasa de sare de muraturi (20 gr)
1 l apa

Tocam varza fideluta la cutit, frunzele  de telina si patrunjelul le tocam marunt, morcovul il dam prin razatoarea mare. Frecam varza cu morcovul si verdeata ca sa se inmoaie. Asezam pe fundul borcanului marar, frunze de telina, punem varza, deasupra mirodenii, marar, frunze de visin, cimbru. Fierbem apa cu sarea și punem peste varza. Acoperim cu celofan și lasam în bucătărie 2-3 zile pana se acreste apoi o dam la rece. Varza trebuie vanturata, eu am suflat în ea cu un pai sa iasa gazele.








Varianta II, doar cu marar, super buna :

1 varza mica frageda de 1 kg
Marar uscat din abundenta
Sare pt muraturi 1 lg potrivita la 1 l de apa

Taiem varza fideluta după care o frământat putin ca sa intre mai bine. Asezam pe fundul unui borcan niște marar, punem varza, la mijloc iar marar si varza, lasam putin loc deasupra pt ca va fermenta. Dam în clocot apa cu sare și punem calduta peste varza. Am pus 22 gr sare la 1 l de apa. Punem borcanul intr-un vas mai adanc ca sa nu curga pe afara, acoperim cu farfurioara sau celofanul și lasam în bucătărie vreo 2-3 zile sa se acrească. Cand este gata dam la frigider. Daca vi se pare ca nu e suficient de acra o mai lasati la cald. Ar fi bine sa scoateți gazele, eu am introdus un pai pana la fundul borcanului și am suflat.

Varianta III cu legume, minunata :

Varza
Morcov
Telina, pastarnac, patrunjel optional
Mirodenii marar uscat, boabe de mustar, boabe de piper, foi dafin
Sare de muraturi

Am avut o varza uitata prin frigider si era pacat sa se strice. Am tocata-o marunt, am ras niste morcov prin razatoarea mare si puteti pune si alte legume ca telina, albitura rase sau tocate bastonase. Am pus pe fundul borcanului mirodenii ca sa nu ramana printre varza si sa o mancam in farfurie. Am pus boabe de piper si de mustar, foi dafin, marar uscat, cimbru, am pus varza si morcovul si deasupra tije de marar. Nu puneti mirodenii decat jos si marat uscat tije mari ca alfel va ramane printre dinti. Am turnat muratoarea din apa fiarta cu sare, 1 lg sare la 1 l de apa, am acoperit si am lasat 10 zile in bucatarie. Puteti sa suflati in ea prin pai de baut suc. Am scos o apoi la rece. Minunata, se mananca ca salata la fasole sau mancare de cartofi. Puteti folosi si alte legume cum ar fi capia.


Niciun comentariu: