Faceți căutări pe acest blog

vineri, 23 septembrie 2016

Castraveți si gogosari in otet











Varianta I : Cea mai buna reteta a mea de castraveti murati, și gogosarii sunt ft buni dar mai am și reteta de gogosari la rece. Foarte foarte gustosi, proporția ideala de apa și otet și gustul e fantastic datorita legumelor. Aceeasi fiertura cu mirodenii si legume am folosit-o atat la gogosari, castraveti cat și conbinatie de castraveți cu gogosari, toate la fel de bune. Aici am pus si varianta doar cu gogosari, fara amestec cu castraveti.

1 l otet de Topoloveni
3 l de apa
5 kg de castraveți cornișor
3 morcovi
3 cepe
Hrean
Frunze de telina și tije optional
Usturoi
4 foi de dafin
Marar uscat
Boabe de mustar
Boabe de piper
Cimbru
4 lg de sare (80 gr), sare de muraturi sau greceasca
10 lg de zahar

Așezăm pe fundul borcanelor de 800 gr : cate 2 lgt boabe de mustar (sau condimente asortate pentru muraturi de la fuks), 2 catei de usturoi, ceapa tăiată solzisori si cateva bucatele de hrean pentru fiecare borcan. Tăiem căpăcel la ambele capete ale castraveților și-i așezăm în picioare. Punem morcovi, tije de mărar și un praf de cimbru printre castraveți. Am folosit și fze telina și tije. Fierbem apa cu sarea, zaharul, dafinul și piper. Punem fierbinte peste castraveți. Fiertura mi-a ajuns pentru 8 borcane de 800. Am făcut si combinație de castraveți cu gogosari si toate ingredientele de mai sus plus rădăcinoase de la var II, grozave.

Varianta II : la fel de grozava, am adăugat în plus niște telina, pătrunjel și pastarnac radacina pentru gust. Am folosit lichidul la gogosari, castraveti și castraveti cu gogosari, merge foarte bine.

Se pot pune castraveti si gogosari combinate sau separat.

Niciun comentariu: