Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 17 septembrie 2016

Zacusca de vinete cu ciuperci














Varianta I cu legume proaspete, de incercat:

2 kg vinete
1 kg capia rosu
1 kg ceapa
1 kg ciuperci
300 ml ulei
Pasta concentrata de tomate
4-5 foi de dafin
Piper boabe
Sare de muraturi dupa gust

Ciupercile isi lasa gustul senzațional mai ales daca nu se spala in apa. Cea mai buna zacusca este cea facuta cu legume proaspete dar dacă nu avem merge și cu cele congelate. Coacem ardeii si vinetele și le curatam, la ardei nu trebuie sa ramana seminte sa nu fermenteze. Vinetele, ardeii si ceapa se dau separat prin masina de tocat dar se pot taia și cubulete la cutit.  Ciupercile nu se curata de pielita dar nici nu e bine sa le spalam ca absorb apa, eu le indepartez pamantul cu un servetel si se toaca mărunt sau felii, eu le-am făcut cubulete. Calim ceapa in uleiul incalzit pana se înmoaie bine și-și schimba culoarea, adaugam ciupercile în două transe și lasam pana mai scade din zeama. Urmeaza pe rand la calit ardeii cu tot cu zeama lasata si apoi vinetele. Amestecam mereu in zacusca sa nu se prinda si punem bulionul cu mirodeniile. Se fierb aproximativ 1.30 - 2 ore. Eu dau zacusca la cuptor dupa ce adaug vinetele. Scot oala din cuptor din cand in cand si amestec mereu sa nu se arda deasupra. Potrivim de sare si punem zacusca în borcane încălzite, le dam la cuptor sa prinda o crusta, punem capac și lasam la cald pana a doua zi. Bulion se pune dupa gust și culoare.

Varianta II cu legume congelate, rezultat excepțional : am mai avut câteva pachete în congelator dar n-am scris cate kg de legume proaspete am pus în fiecare punga asa ca le-am făcut din ochi :

- 2 pachete × 580 gr ardei capia = 1.168 cantarite congelate, 1 kg recantarite dupa decongelare cu tot cu zeama lasata
- 3 pachete ×550 gr vinete = 1.700 cantarite congelate, 1.170 recantarite dupa decongelare, scurse
- 1 kg ceapa data prin masina de tocat
- 1 kg ciuperci tocate cubulete
- 10 boabe piper
- 5 foi de dafin
- aproape un borcan 700 gr de bulion Olimpia 28%, vreo 10 linguri mari
- 2 lgt sare de muraturi, a fost bulionul sarat
Din cantitatile astea mi-au iesit 12 borcane mici de 400. S-ar putea folosi si mai mult ulei, vreo 500 ml. Timp de pregătire cu legume congelate : 4 ore. 

Niciun comentariu: