Faceți căutări pe acest blog

joi, 23 noiembrie 2017

Spaghete cu legume, busuioc si sos de rosii


Varianta II :




















Varianta I





Varianta I cea mai buna reteta de paste cu legume si cea mai simpla si la indemana, yammi

Portii pentru 4 persoane

125 gr paste cu ou
1 l de apa
1 lgt rasa de sare pt fiertul pastelor
1 ceapa mare rosie
3 catei de usturoi
1 ardei capia
1 morcov
Cateva felii de telina
1 pastarnac
Ulei de palmier
1 conserva rosii tocate cirio
1 lgt zahar
Busuioc
Patrunjel
Oregano
1/2cescuta vin rosu sec
1 lgt boia dulce
1 lgt curry
1/2 lgt curcuma
Sare
Piper

Am pus 1 l apa la fiert si cand a dat in clocot am pus 1 lgt sare. Am pus pastele la fiert in mai putina apa de data asta dar a fost ok, le-am fiert cu capac pt ca ochiun era cam mic. Amestecam mereu in ele. Usturoiul se zdrobeste si se taie felii, ceapa julienne iar legumele se taie bastonase ft subtiri. Calim in ulei mai mult usturoiul, adaugam ceapa taiata julienne. Urmeaza morcovul, capia, apoi pe rand telina si albitura. Stingem cu vin. Cand s-a evaporat punem 1 polonic de apa de la fiertul pastelor si punem capac. Lasam 10-12 min sa fiarba legumele si apoi punem rosiile, condimente si verdeata. Eu n-am avut verdeata proaspata si am pus uscate. Am mai pus un pic de apa de la fiertul pastelor pt ca sosul era cam gros. Cand scade bine punemnpastele scurse dar in 2 teanse. Amestecam bine sa incorporam sosul la paste, gustam de sare, punem verdeata, stingem focul si punem capac. Minunate, servim cu branza sau cascaval ras.

Varianta II foarte bune, potrivite pt post

Portii pentru 4 persoane

250 gr paste barilla
Rosii cherry vreo 6-8
3-4 cepe mari albe si rosii
1 capatana de usturoi
3-4 felii de telina
Tije de telina
Frunze de telina
1 morcov mare
1 capia rosu mare
1 capia verde mare
1 dovlecel mic
Ulei de masline
Patrunjel
Busuioc
Masĺine kalamata
1 ceasca de vin alb
Parmezan
Pasta de rosii
Sare, piper macinate
Oregano
Busuiic

Calim usturoiul zdrobit, adaugam ceapa taiata marunt si o parte din verdeata tocata. Rasnim sare si piper. Punem maslinele. Urmeaza ardeiul taiat bastonase, telina, morcovul si dovlecelul. Punem o parte din rosii taiate in jumatate si restul intregi. Stingem cu vin. Cand nu mai miroase a vin inseamna ca s-a evaporat si urmeaza pasta de rosii. Daca sosul este prea gros mai putem pune din apa de la fiertul pastelor, va lega si mai bine. Eu am mai adaugat treptat cu polonicul zeama de la paste ca sa fiarba de tot legumele. Daca sosul este prea acid puneti niste zahar. Punem 2 l si jumatate de apa la fiert cu putin busuioc uscat si oregano pt gust. Cand da in clocot adaugam 2 lgt rase de sare si apoi pastele. Amestecam usor si le fierbem vreo 6-8 min. Cand sunt gata le scurgem si le adaugam in sos impreuna cu putina verdeata. Le mai tinem 3 minute si servim cu parmezan. 100-125 gr paste sunt suficiente pt 1 portie.

Niciun comentariu: