Faceți căutări pe acest blog

luni, 14 octombrie 2019

Conopida murata

























































Var I in saramura, ca si celelalte muraturi in saramura insa nu e asa gustoasa pusa la murat singura fara alte legume, eu le conbin :

Conopida
Hrean
Usturoi
Ceapa rosie
Telina radacina si frunze
Morcovi
Cimbru
Marar uscat
Boabe de mustar
Boabe de piper
Sfecla optional
1 lg sare pentru muraturi la l de apa

Conopida trebuie sa fie alba, frumoasa si fara pete negre sau stricaciuni, acestea se vor indeparta cu cutitul. Se desfac buchetele si se pun in apa cu putina sare de muraturi dizolvata. Dupa jumatate de ora se scoate. Asezam pe fundul borcanelor bucatele de hrean, usturoi, mirodenii, si ceapa. Punem legume, deasupra iar mirodenii si hrean si peste punem saramura fierbinte, am dat in clocot 3 l de apa si am pus 3 lg (20 gr) sare. In primele 3 zile se intorc zilnic peste cap, le agitam apoi inca de 2 oru la 2-3 zile.

Var II in saramura dar fara hrean :

Conopida
Morcovi
Hrean
Boabe mustar
Boabe piper
Boabe ienibahar
Foi de dafin
Marar uscat
Cuisoare
1 lg de sare la l de lichidc
Sfecla optional

Procedam ca la varianta I. Reteta asta e fara hrean pentru peeioada cand nu gasiti in piata dar nu garantez ca va tine conopida.

Var III conopida murata cu sfecla rosie : asta a fost mult mai buna

  • -4 kg conopida- sa fie proaspata, de un alb curat, fara pete negre (e mucegai)
  • -1 l otet
  • -3 l apa
  • -4 linguri sare
  • -8 linguri zahar
  • -1 kg ardei gras sau gogosari
  • -frunze de telina
  • -1 ceapa
  • -piper
  • -hrean
  • -bete si seminte de marar
  • -boabe de mustar
  • Sfecla rosie optional

Daca punem mai mult gogosar conopida se va inrosi putin, eu n-am folosit ardei ci am pus multa sfecla pentru a se colora frumos. Muratoarea se face la cald si se pune fierbinte peste conopida, de preferat sa se opareasca conopida in oala cu lichid apoi sa le punem in borcane astfel se indeasa mai usor in borcane si ocupa mai putin spatiu. Daca nu gasim hrean putem folosi doar boabe de mustar si o tinem la rece in beci. Am pus si cativa castraveciori

Niciun comentariu: