Faceți căutări pe acest blog

joi, 31 octombrie 2019

Usturoi murat cu vin alb si busuioc si usturoi marinat cu oregano si ulei de masline

















































































































Interesante ambele variante insa mai greu de digerat, am folosit uleiul si putin usturoi la paste. Deasemenea putem pune si vinul cu otet din cel murat insa mai putin. La gust e bun dar mai greu de mancat asa, mai degraba folosit la mancare, uleiul insa e bun si aromat.

Varianta 1 reteta tibetana, marinat in ulei :

4-5 capatani de usturoi
1 ardei iute optional
150 ml vin alb
150 ml otet
Ulei de masline extravirgin
1 lgt cu sare
1 lgt zahar
2 cuisoare sau o foaie dafin
Menta
Busuioc
Oregano
Leustean


Vinul si otetul se pun la fiert, adaugam 1 lgt rasa de sare, zaharul si 2 cuisoare. Cand a dat in clocot se pune usturoiul curatat si intepat si ardeiul intreg, se mai da un clocot. Scoatem usturoiul pe servet de hartie sa se usuce. Neaparat cel care va fi pus in ulei trebuie sters bine de otet. Eu am pus 1 lgt sare de muraturi si 1 lgt zahar. Putem aromatiza cu ce verdeturi dorim. Borcanele nu au nevoie de sterilizare dupa. Pregatim cate un borcan cu usturoi aromatizat cu : oregano, menta si busuioc, daca doriti puteti pune si un borcan cu piper. Le umplem doar cu ulei fara sa adaugam fiertura de otet., otetul l-am folosit doar pt oparitul usturoiului la varianta asta. Borcanul cu otet se tine la cald pana a doua zi iar cel in ulei nu necesita alta sterilizare. Dupa ce mancam usturoiul uleiul ramas este nemaipomenit de aromatizat si-l putem folosi la paste, pizza sau la gatit. Este gata in 2 saptamani. Eu intep usturoiul mai ales daca e mare. Mai putem folosi patrunjel, leustean sau orice va place.

Varianta 2 reteta italiana, murat in otet  :

4-5 capatani de usturoi
150 ml vin alb sec
150 ml otet
1 lgt rasa de sare
1-3 lgt rasa de zahar
Morcov
2 cuisoare sau 1 foaie dafin
Piper boabe mozaic

Eu am folosit otet de 9°, 1 lgt zahar si 1 lgt sare de muraturi dar merge si otetul de mere sau de vin. Punem vinul si otetul pe foc, punem sarea, zaharul si cuisoarele. Cand a dat in clocot punem usturoiul, eu il intep daca e mare pt a se mura complet. Lasam usturoiul 1 min sa dea in clocot si-l scoatem. Vom face un borcan cu ulei pt var I si unul cu otet pt var II. Asezam in borcane sterilizate la cuptor usturoiul, si morcovul. La borcanul in otet punem piperul si la cel in ulei oregano, busuioc sau menta. Cat timp am pregatit borcanele fiertura s-a racit asa ca mai infierbantam putin otetul in care am oparit usturoiul si-l punem peste borcanul pregatit cu piper. In borcanele cu oregano sau busuioc punem ulei de masline si punem capac, nu mai este nevoie de nici o sterilizare in plus. Si la var II cu otet putem folosi verdeturi daca dorim. Eu am dublat cantitatile de otet, vin, sare si zahar si am folosit mult usturoi, cum se vede in farfurie. Mi-a si ramas lichid iar usturoi mi-a intrat neasteptat de mult in borcanasele astea mici. Usturoiul e gata in 7-14 zile

Sursa retetei Gina Bradea

Niciun comentariu: