Faceți căutări pe acest blog

vineri, 11 octombrie 2019

Mancare de linte rosie
























O mancarica super grozava si sanatoasa ca un piure mai gros, merge mai bine cu carnita ca sa-i dea gust dar si cu legume ca garnitura

Varianta I super :

1 cana de 250 ml linte rosie
1-4 cani de 250 ml apa fiarta
1 piept de pui taiat cubulete
2-3 lgt pasta concentrata de rosii
1 ceapa alba sau rosie
1 capia rosu tocat sau bucati
Cateva felii de morcov
Cateva felii radacinoase, telina, albitura
1 lgt seminte de chimen
1 lgt praf de chimen
1 lgt curcuma
1 lgt boia dulce
1 lgt vegeta
Sare
Patrunjel, oregano uscat

Eu folosesc mai mult lintea rosie, fierbe mai repede si parca e mai dulce. Se poate folosi in doua feluri, ori se pune la inmuiat in apa multa pt o ora apoi se scurge sau o calim si pe ea asa uscata cum e la fel ca si pe orez in multe retete. Daca nu se pune la hidratat va trebui fiarta mai mult timp pana e gata. Legumele se taie dupa preferinta, am calit ceapa tocata impreuna cu semintele de chimen, am pus legumele felii, ardeiul apoi puiul si la sfarsit lintea. Dupa ce le-am calit bine am pus din apa fiarta treptat, vom folosi 3-4 masuri de apa la o masura de linte in functie de cat cere, eu am folosit vreo 3 cani. Adaugam mirodeniile si cand e gata gustam lintea sa vedem daca e fiarta daca nu mai adaugam apa. Cand s-a fiert punem pasta de tomate, amestecam si mai lasam cateva minute. Daca o vrem mai apoasa punem mai multa apa sau chiar putem folosi o conserva de rosii. Putem folosi orice fel de carne chiar si mai grasa si ne putem juca cu mirodeniile dupa gust.

Varianta II potrivita :

300 gr linte rosie 
1 ceapa alba
1 ceapa rosie
1 morcov
2 ardei grasi rosii
1 cutie rosii
Cateva feliute de albitura tocata
2 lg pasta de tomate
1 lgt chimen
1 lgt chimen macinat
1 lgt turmeric
500 ml apa 
Patrunjel
1 lgt boia dulce

Lintea se spala si se lasa la inmuiat in 500 ml de apa timp de o ora.Calim chimenul, adaugam in continuare ceapa tocata, morcovul ras mare si ardeiul cubulete. Punem lintea cu tot cu apa, turmericul, boiaua, patrunjelul si amestecam tot timpul pana e gata. Separat incalzim apa si daca mai este nevoie de apa mai adaugam treptat cate putin pana se fierbe lintea. Cand au fiert legumele adaugam rosiile. Lasam sa fiarba acoperit inca 10-15 minute. La fel de bine o facem si cu carnita. Eu am folosit 500 gr linte dar a iesit foarte multa mancare, am pus-o in vreo 800 ml apa, daca absoarbe toata apa mai adaugam. Am pus-o in oala si am mai adaugat treptat inca vreo 500 ml.


Niciun comentariu: