Faceți căutări pe acest blog

luni, 16 noiembrie 2020

Crema de zahar ars cu dovleac



























Am si copt cateva felii













Pentru caramel:
  • 150 g zahar 
Pentru crema:
  • pulpa unui dovleac de marime medie (450-500 g.)
  • 6 oua mari
  • 150 g zahar (1 cana)
  • 500 ml lapte (2 cani)
  • 2 linguri rom (optional)
  • 1/2 lingurita scortisoara sau esenta vanilie (optional)

Mod de preparare:

Caramel : se pune zaharul intr-o cratita in care urmeaza sa punem crema. Punem pe foc foarte mic si amestecam mereu pana se topeste. Fierbinte, se “imbraca” peretii cratitei si se lasa deoparte, la racit.

Crema : pulpa dovleacului se macina la blender sau se fierbe (taiat bucatele) in putina apa, in cazul in care nu aveti gadgetul tocmai expus. Eu l-am blenduit cu vreo cescuta de apa dar a mers greu, data viitoare o sa-l fierb si o sa-l scurg de apa sau si mai bine o sa-l coc, va avea un gust si mai bun. Se amesteca ouale cu zaharul treptat  la mixer, apoi punem laptele caldut si pasta de dovleac. Se adauga romul,  esenta de vanilie sau scortisoara. Eu nu am folosit nimic pt ca am vrut sa se simta gustul de dovleac. Pt culoare am folosit oua de tara si am dizolvat 1 fir de sofran in apa fierbinte si am pus doar un strop in compozitie. Crema rezultata se toarna in cratita tapetata cu caramel si se pune la cuptor intr-o tava cu apa fierbinte (apa sa ajunga pana la jumatatea cratitei). Se lasa cca 40-50 de minute la foc moderat (175-180 grade C). Eu am lasat vreo 40 min. Verificati daca s-a copt infingand o scobitoare in crema, daca iese curata, crema e gata. Se scoate apoi din cuptor si se lasa sa se raceasca in cratita. Se pune la frigider pentru cel putin 4-5 ore sau peste noapte, cum am facut eu.  Inainte de a o servi, se trece cu un cutit pe langa marginile cratitei pentru a o dezlipi si se rastoarna pe un platou, in modul asta : se pune platoul deasupra cratitei si se rastoarna, cu o miscare fema, crema.

Sursa Laura Sava

Niciun comentariu: