Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 5 ianuarie 2011

Spanac cu lapte si oua






























































Varianta I super, imi place mai mult cu lapte decat bulion :

Ingrediente pt 2 portii

1 kg spanac proaspat, 1 castron ft mare
1 cana de lapte
20 gr unt
1 lg ulei de masline
1 lg cu vf faina
5 catei usturoi
Sare
Piper alb
Nucsoara

Putem folosi si spanac congelat. Punem vreo 5 l de apa pe foc si cand clocoteste punem spanacul cu ajutorul strecuratoarei cu coada apasand spanacul in apa. Lasam doar 2-3 min sa se inmoaie, scoatem cu spumiera rapid si-l punem in apa cu gheata 2 min si-l scoatem, astfel ramane verde. Tocam spanacul scurs. Acum avem 2 variante, ori fierbem spanacul in bechamel sau cum l-am facut eu. Pt bechamel incalzim untul si uleiul, calim cativa catei de usturoi, punem rapid faina, amestecam si punem laptele cald treptat, amestecand mereu apoi fierbem spanacul in el. Eu am incalzit untul si uleiul, am calit 3 catei tocati, am calit spanacul apoi am pus laptele cald, sare, piper, nucsoara. Cand a fiert spanacul am desfacut faina in putin lapte cald, am pus peste spanac si am mai lasat cateva minute. Am inchis focul si am pus 2 catei de usturoi trecuti prin presa.

Var II buna :

2.5 kg spanac
2 linguri cu faina
100 g unt
600 ml lapte
Cativa catei de usturoi
Sare
Piper

Mod de preparare :

Se curata spanacul de codite si se spala in lighean in foarte multe ape pana ne plictisim. Se iau gramezile de spanac din apa si se scurge bine dupa care se schimba apa pana se duce tot nisipul. Se pune spanacul in apa clocotita si se fierbe dupa care se scurge si se toaca marunt. Se incinge o tigaie si se topeste untul in ea dupa care se adauga faina si laptele cald amestecand continuu sa nu faca cocoloase. Se adauga spanacul tocat si se mai da un clocot. La sfarsit se adauga usturoiul maruntit si se sareaza. Se serveste cu oua ochiuri.

Niciun comentariu: