Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 4 mai 2011

Pandispan de casa












































































































O minunatie de pufosenie, o reteta de pandispan veritabil. Daca-l mai facem si cu oua de tara......succesul e garantat

Pandispan de casa

Ingrediente :

8 albusuri de tara
9-10 galbenusuri de tara
1 cana si ½ de zahar
1 cana si ½ de faina
6 linguri de apa clocotita
6 linguri de ulei
Zeama de lamaie
Un praf de sare
Coaja de portocale
Coaja de lamaie
Esente de rom si vanilie
Nuci, stafide, fructe uscate si cacao facultativ

Mod de preparare:

Ouale de tara sunt minunate atat pentru gust cat si culoare. Masurati ingredientele cu aceeasi cana si lingura. Ouale trebuie sa fie la temperatura camerei, lasate de seara in bucatarie sau scoase de la frigider cu cel putin 3 ore inainte. Le spalam si le stergem cu un servet. Separam galbenusurile de albus avand grija sa nu se strecoare pic de galbenus in albus (pentru aceasta faceti operatiunea fiecarui ou deasupra unui bol dupa care varsati albusul in castronul pentru mixare). Vasul pentru albusuri trebuie sa fie bine spalat si uscat. Se bat albusurile cu sare si cativa stropi de lamaie pentru 3 minute la viteza mica apoi marim viteza pentru alte cateva minute si apoi folositi ultima treapta.(zeama de lamaie ajuta la intarirea albusului). Cand am obtinut bezeaua incepem si adaugam treptat zaharul si mixam dupa fiecare transa. Odata ce am terminat cu zaharul adaugam apa clocotita in doua transe si mixam. Apoi procedam la fel si cu uleiul. Galbenusurile presarate cu sare si putin zahar se lasa 15 minute dupa care se mixeaza cu coaja de citrice si esentele. Adaugam amestecul la albusuri si apoi treptat cate doua linguri de faina amestecand usor de jos in sus pentru a nu se lasa aluatul. Tapetam doua tavi de chec. Un chec l-am facut simplu iar la al doilea am procedat in felul urmator: am pus un strat de compozitie, am presarat stafide, nuci rupte bucati, fructe uscate si nuca maruntita la robot dupa care am pus restul de compozitie. Nuca se pune la cuptor pntru putin timp pentru a-i intensifica aroma. Se decojeste si o parte se macina la robot impreuna cu o lingura de zahar caci este uleioasa si se face pasta iar cealalta se rupe bucati. Cel cu nuca s-a epuizat in 20 de minute. Se poate face la fel de bine si cu cacao oprind 1/3 din compozitie si amestecand-o cu cacao cernuta dupa care se varsa peste cea alba. Se da la cuptorul incalzit la foc potrivit pentru 30-35 de minute, se face testul cu scobitoarea dupa care se opreste focul si se lasa in cuptor cu usa intredeschisa sa se raceasca.

5 comentarii:

Anonim spunea...

Arata bine pandispanul !!!

Anonim spunea...

Acum l-am facut pentru a doua oara, este super bun!!!! Am totusi o intrebare:fara praf de copt? De ce? Eu n-am avut curaj si am pus putin in faina.

Anonim spunea...

Acum l-am facut pentru a doua oara, este super bun!!!! Am totusi o intrebare:fara praf de copt? De ce? Eu n-am avut curaj si am pus putin in faina.

susu spunea...

Nu intotdeauna folosim agent de crestere, daca ingredientele sunt proaspete si folosite asa cum trebuie aluatul va creste frumos si fara. Am si alte retete la care am folosit bicarbonat sau praf de copt, nu are nimic insa daca l-ai folosit

susu spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.