Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 12 aprilie 2017

Oua decorate de Paste




































































































































































































































































































Decoratiuni


















Asemanatoare
Cu foi de ceapa rosii si stickere dr oetker




















Cu abtibilduri
























































   Cu foi de ceapa rosii si galbene si decoratiuni




Decorate cu servetele, oribile, nu mai fac















Cu hartie creponata


Cu abtibilduri















Marmorate, cu vopsea carmin la rece :
Oua de prepelita si gaina cu carmin cu betisorul de urechi si servetel, curcubeu, super

























































































Cu foi de ceapa fierte, mozaic din foi taiate si oul tavalit, plasa portocale, buline perforator. Cu cat pui mai multe foi de ceapa cu atat iese mai intensa culoarea
















La jumbo gasesti de toate, ia oua din lemn, rosu, are la casa, din care creste planta, am luat doar 1 si imi place asa de decor

Pregatirea si vopsirea oualor de Paste : 

Ingrediente: oute cate vreti, un cos de paie, decoratiuni sau vopsea, iarba verde, ceapa verde sau leurda, otet alb, sare. Ouale spalate si aduse la temperatura camerei se fierb cu apa rece cat sa le acopere cu sare si otet la foc mic. Din mom cand incep sa fiarba se lasa 10 minute. CUMPARA DOAR OUA DE TARA DE LA SIBIU, NU CRAPA NICIUN OU LA FIERBERE. NU MAI DECOLORA OUALE DE TARA, SE SUBTIAZA COAJA DE OU SI SE STRICA, VOPSESTE LE ASA CA PRIND FT BINE. NU UITA SA ADAUGI LA FIERTUL COJILOR DE CEAPA CHIBRITURI ARSE, OTET SI SARE.

Mod de preparare:

Eu am spalat bine ouale cu detergent si apa, le-am sters cu un prosopel curat si le-am lasat cateva ore afara din frigider sa fie la temperatura camerei. Am tinut ouale in apa cu otet pentru 30 de minute. Am pus apoi ouale in oala cu apa rece, sare 2-3 lgt, putin otet alb si am pus la fiert la foc mic ca sa nu crape. . Abtihild care se muleaza : Cand au fiert ouale tari le-am lasat la racit si apoi am introdus oul in abtibild si l-am pus intr-o lingura. L-am scufundat in apa clocotita pentru 3-5 secunde pana s-a mulat bine pe ou. Se fixeaza bine la mijloc astfel incat sa iasa egal in ambele parti. Am procedat la fel cu celelalte oua. Cine doreste sa roseasca ouale: acestea se verifica mai intai daca sunt crapate sau se vede vreo fisura in coaja si se inlatura, se pun cele bune in apa calduta si se spala cu putin detergent pentru degresare dupa care se lasa putin sa ajunga la temperatura camerei. Se aseaza pe fundul unei cratite mai intinse un prosop de bucatarie dupa care se aseaza ouale, se adauga apa rece de la robinet si apoi sare si putin otet. Nu folositi oua reci direct de la frigider pentru ca sigur vor crapa. Se pune pe foc mic si se lasa la fiert. Ouale nu trebuie sa stea ingramadite sau suprapuse dar nici sa ramana foarte mult spatiu intre ele ci doar atat cat intra in oala. Se prepara vopseaua cu apa si otet (pentru a se colora mai bine folositit de 3-4 ori mai multe plicuri de vopsea decat este specificat pe ambalaj), se scufunda ouale pentru cateva minute dupa care se scot cu paleta si se aseaza pe folie de aluminiu sau servetele. Dupa ce se usuca se da luciu cu grasime, slanina sau ulei. Ca sa nu crape coaja puneti chibrituri arse in apa. Pentru ouale decorate cu frunze ungeți patrunjelul cu ulei și aplicați pe ou apoi puneti ciorapul si legati, astfel nu prinde vopseaua sub el.

1) Vopseaua sidefata  de la Dr Oetker, am facut, superbe :

Ingrediente :

10 Oua de tara
Sare
Otet
1 pachet vopsea de la Dr Oetker cu decoratiuni 3D

Ouale se scot din timp de la frigider, se spala bine cu detergent de vase si se clatesc. Daca avem oua maronii de tara procedam în felul următor pentru albire : pt 10 Oua folosim 10 lgt de sare și 500 ml otet, deci 1 lgt sare si 50 ml otet pt 1 bucata. Punem sarea și otetul în apa rece, amestecam si punem ouale de tara. Pt a nu se sparge la fiert e bine ca ouale sa ocupe cam tot fundul oalei ca sa nu se ciocnească intre ele. Din momentul cand incepe apa sa fiarba lasam 5 minute apoi le scoatem si aruncam apa. Frecam putin fiecare ou cu un burete de vase pt a îndepărta pojghita maronie apoi le spalam la chiuveta sub jet de apa rece. Le punem din nou la fiert în alta apa rece cu putina sare și otet, cat doriti și mai lasam10-15 min sa fiarba tare. Se scot, se sterg si se vopsesc când sunt puțin caldute. Se pune vopseaua în apa calda apoi se taie un colt. Punem câteva picături pe manusa, frecam palmele apoi punem oul si-l frecam și pe el. Ca sa iasa cum trebuie culoarea eu le-am dat de vreo 3 ori timp în care le-am lasat vreun minut intre operațiuni sa se usuce. Dupa ce s-au uscat bine aplicam decoratiunile. Au iesit minunat. 
Am respectat indicatiile de pe cutie, doar 3 picaturi de vopsea se pun pe manusa. Am repetat procedura de vreo 3 ori dupa ce s-au uscat putin, astfel s-au colorat mai mult. Am folosit mai multe randuri de manusi, daca le spalam trebuiesc uscate bine si e multa munca. Foarte frumoase.

2) Cu hartie creponata am facut doar var I :

Varianta I am facut, superbeeee :

Ouale la temperatura camerei se spala bine cu detergent de vase, se clatesc, se sterg cu un tampon cu otet si se pun la fiert in apa cu sare, otet si bete de chibrit arse. Ouale se pun pe foc mic si din mom inceperii fierberii lasam 10 min. Ouale fierte se lasa in oala sa ramana calde. Facem ouale in doua variante, cu o singura culoare si in 2 culori mozaic. Taiem hartia fasii mai late decat oul, de 2 palme. Punem ziare multe pe blatul de lucru si folosim 2 perechi de manusi. Scoatem cate un ou din apa calda, il stergem de apa si-l imbracam bine cu DOUA STRATURI DE HARTIE ca sa iasa culoarea, se pulverizeaza otet ft mult pe masura ce impachetam oul cu hartie, strangem hartie, dam cu otet, mai trecem o data hartia iar dam cu otet si la final se strange foarte bine hartia care va fi ft uda, eu am folosit 1/2 l de otet. Pulverizam otet alb, dar mult si peste tot. Se poate folosi si un bol cu otet si sa trecem oul prin otet pe toate partile. Strangem iar bine hartia umeda si lasam asa 20-50 min dupa care scoatem hartia, stergem ouale si le dam luciu. Daca se murdaresc manusile se sterg sau spala ca sa nu transferam culoarea. PENTRU COMBINATIA DE CULORI : taiem 2 fasii de culori diferite, lungi si late si imbracam oul cu ele dar alternativ, imbinate, strangem bine si pulverizam otet. Sau taiem patrate mai late. Am lasat vreo 50 min, am desfacut hartia dar nu a iesit bine asa ca am strans hartia iar si ammpulverizat otet. DE INCERCAT U OU CALD SCOS DIN APA DAR FARA SA L STERGEM DE APA IL INVELIM IN HARTIE, POATE PRINDE MAI BINE.

Varianta II :

Atentie ca pateaza foarte rau, folosim mai multe straturi de ziare, manusi groase si tava ca sa nu murdarim masa de lucru. Se taie hartia creponata de diverse culori in fasii de 2 cm si se aseaza in mod dezordonat pe folie de aluminiu. Stropim cu ajutorul pensulei hartia cu otet dar nu foarte mult dupa care asezam oul fiert care este foarte fierbinte si strangem folia foarte bine ca sa nu patrunda apa inauntru. Ca sa avem timp sa pregatim fiecare ou trebuie sa avem o oala fierbinte in care sa pastram ouale calde si dupa ce am strans bine folia eventual le mai punem intr-o folie sau punga ca sa nu intre apa si le punem in apa fierbine fara a le fierbe din nou, doar sa stea in apa fierbinte pentru 25 minute sau mai mult pentru o culoare mai intensa dupa care le scoatem si inlaturam folia si hartia. Dupa ce s-au uscat le dam luciu. Hartia nu intra in coaja de ou ca sa fie toxica asa ca puteti incerca.

Varianta III :

Se degreseaza ouale si se fierb. Se scot, se sterg si se lasa putin la racit. Hartia se taie bucatele mici, se inmoaie fiecare bucatica in putina apa, doar umezita si se pun rand pe rand pe ou pana se acopera cu totul. Se lasa cel putin 5 min si se indeparteaza apoi hartia.

Varianta IV :

Se procedeaza ca mai sus doar ca hartia nu se aplica pe ou, se inmoaie in apa, se strange putin, se scurge excesul de apa si se tamponeaza oul, se ia alta culoare si se tamponeaza, va rezulta ca o pictura.

Vezi poze aici:

https://roxanici.wordpress.com/2012/04/13/tehnica-vopsirii-oualelor-cu-hartie-creponata/

Var V : fiecare ou se infasoara intr-o hartie creponata de o culoare sau si mai interesant in fasii taiate de mai multe culori. Se pun in ciorap si se fierb.

3) Vopsite cu carmin, dar ouale fierte si pictate cu carmin, am facut, deosebite, asa am facut si ouale de prepelita :

Oua
Otet de 9°
Bete de urechi
Carmin
Hartie de bucatarie
Apa calda pt vopsea
Manusi

Spalam ouale bine si le lasam sa ajunga la temperatura camerei. Le punem la fiert pe foc mic pt 10-12 min, nu este nevoie de sare si otet. Dupa ce au fiert le punem sa stea in apa rece 5 min. Punem fiecare pliculet de vopsea intr-un bol, putina apa calda peste ca sa diluam si cate o lg de otet la fiecare. Amestecam in fiecare culoare inainte sa ne apucam de decorat. Vom folosi bete de urechi pt fiec bol. Lipim cu scotch 2 bete unu de altul ca sa nu alunece in bol. Lucram cu manusi. Desfacem cate o bucata prosop de bucatarie pt fiecare ou. Stergem bine ouale de apa. Fiecare ou se imbraca cu  o bucata servet si se strange usor, imbracam ruland hartia apoi stranse capetele ca la un pachet. Introducem fiecare betisor in bolul cu culoare si aplicam pe servetel, continuam cu alta culoare, veti vedea cum absoarbe hartia. Incercati sa folositi culoare deschisa langa una inchisa ca sa iasa contrastul. Cand am umplut oul strangem bine in mana sa se muleze servetelul pe ou. Cand terminam ouale le lasam 10 minute. Desfacem servetelul si dam cu ulei sau slanina.

4) ou de prepelita vopsite, am facut oua de prepelia dar vopsite cu carmin, reteta mai sus :

Oua prepelita

10-15 oua de prepelita fierte tari;

- 6 cani de apa calda;

- 360 ml de otet;

- o lingura de ulei;

- coloranti alimentari: rosu, verde, galben, albastru.

Putem sa le decoloram sau chiar sa le lasam asa pt ca ies pestrite, frumoase in ambele feluri. Eu nu le-am decolorat. Am folosit reteta de mai sus, nr 3 si am vopsit ouale marmorat dar si direct in carmin dupa ce le-am fiert, in solutia cu care le-am facut marmorate, carmin, apa calda si 1 lg otet la fiecare  culoare.

Modalitatea de vopsire a oualor de prepelita este urmatoarea:

Pregateste sase boluri si pune in fiecare dintre ele o cana de apa calda, 60 ml de otet si apoi culorile, dupa cum urmeaza:

- 10 picaturi de colorant alimentar abastru;

- 8 picaturi de colorant alimentar verde;

- 4 picaturi de colorant alimentar rosu;

- 5 picaturi de colorant alimentar galben;

- 4 picaturi de colorant alimentar albastru si inca 3 picaturi de colorant rosu, pentru a obtine violetul;

- 4 picaturi de colorant alimentar rosu si 3 picaturi de colorant galben, pentru a obtine portocaliul.

Ouale de prepelita se vopsesc lasandu-le in amestecul colorant timp de cel putin 2 minute. La final, le poti unge cu putin ulei, astfel incat sa le conferi un luciu deosebit

5) Imperial multicolor hartie ornament, am facut, minunateeee :

Se fierb ouale in apa cu sare dar fara otet imbracate in hartie si puse in ciorap dupa care se scot si se indeparteaza hartia. Deosebite.

7) Cu foi de ceapa, am facut cateva variante : Vopsitul cu foi de ceapa rosie si foi de ceapa galbena  :

a) vopsitul cu foi de ceapa galbena si foi de ceapa rosie fierte separat si decorate cu frunze si flori, superbe :

20 de oua cate 10 pt fiecare culoare de foi
2 lg de sare, 1 lingura la fiecare vas
2 lg de otet, 1 lingura la fiecare vas
2 craticioare fiecare pt o culoare de ceapa
Coji de ceapa galbena 
Coji de ceapa rosie 
Chibrituri arse
1 sfecla optional
1 dres culoarea piciorului
Frunze, flori
Ulei sau slanina

In primul rand trebuie sa stim ca daca vom conbina foile de ceapa rosie cu cele galbene vom obtine o culoare de visina putreda, inchis, am poze. Cel mai bine se fierb oua separat, cateva in foi de ceapa galbena si cateva in foi rosii. Cu cat punem mai multe foi cu atat culoarea va iesi mai intensa, inchisa, de asemenea daca le lasam mai mult timp dupa fierbere sa stea in apa cu foi in care au fiert. Am incercat si varianta cu ouale fierte separat si puse calde in apa fiarta cu foi si strecurata si le-am lasat acolo mult si bine, s-au colorat dar nu asa intens ca atunci cand le fierbi cu foile. Nici nu avem nevoie de foarte multe foi, sunt suficiente stranse de-a lungul anului. Ouale se scot cu multe ore inainte de la rece, se pun intr-un castron cu apa si detergent de vase, se lasa cateva minute sa se inmoaie si se spala bine cu buretele, se clatesc bine in apa cu putin otet si apoi apa rece. Punem intr-o cratita foi de ceapa galbena, 1 lg sare, 1 lg otet, asezam ouale, chibrituri arse ca sa nu crape ouale si servetele albe printre oua. La fel punem foile de ceapa rosie in alta cratita cu bete de chibrit arse, 1 lg otet, 1 lg sare, ouale si apa cat sa le acopere. Eu folosesc craticioara alba de 2,5 l in care incap exact 10 oua si fac pe rand cele cu ceapa galbena si apoi cu cele rosii. Punem foi de ceapa cat incap, mai mult de jumatate de cratita si le 

f) cu foi de ceapa cu mult otet, am facut

Le scoti de seara de la rece, a doua zi le speli cu deterg le clatesti si le pui in apa cu otet 30 min. 1.5 l apa se pune la fiert, se oparesc frunzele de ceapa spalate si apoi se pun la fiert impreuna cu apa cu care s au oparit , 3 lgt sare si 3 lg otet pt 20 min. Lasam apa sa se mai racoreasca, strecuram apa de foi si punem ouale aduse la aceeasi temp sa fiarba in continuare la foc mic pentru 20-30 min. Cand va convine nuanta le scoateti. Dati-le cu luciu cat sunt calde, slanina sau ulei. Daca doriti o nuanta mai intensa le lasati in apa sa se raceasca, daca nu le scoateti imediat ce au fiert. Eu data trecuta am pus si frunze de verdeata si peste o frunza de ceapa pe ou in ciorap si au iesit in degrade, ft misto. Chestia cu ouale tinute 30 min in apa cu otet a fost ok au iesit super rosii dar att varianta e buna pt coaja alba, eu am pus de tara si dupa varianta mea de decolorat cu sare si otet s a cam decolorat coaja deci daca sunt oua de tara cu coaja nu foarte alba nu le mai tineti in apa cu oret. Au iesit frumoase, ft intensa culoarea

g) cu foi de ceapa in degrade am facut, misto :

Daca vreti in degrade puneti foi de ceapa pe ou, strangeti cu ciorap si fierbeti, va iesi ceva frumos.
Pentru ouale decorate cu frunze inmuiati degetul in apa si umeziti frunzele sau ungeți cu ulei și aplicați pe ou apoi puneti ciorapul si legati, astfel nu prinde vopseaua sub el.
Cu cat sunt mai multe coji cu atat iese mai intensa culoarea. In fiecare vas punem cojile separat, galbene intr-un vas si rosii in alt vas. Sa fie cam un sfert de oala. Acoperim cu apa cat sa le acopere, putin mai mult de jumatatea vasului. Punem cate 1 lg sare si 1 lg otet la fiecare vas. Spalam ouale, punem frunza, legam ciorapul, punem oua in fiecare vas cu frunze galbene si rosii. Lasam sa fiarba 10 min din momentul cand incepe sa fiarba. Scoatem frunzulita de pe ou cat sunt inca fierbinti, le stergem si dam luciu cand se usuc.

Var V : cu foi de ceapa si otet

Otetul se pune spre sfarsitul fierberii

Var VI : cu foi de ceapa si vopsea 

tot de la bucataresele vesele doar ca folosim si vopsea si coji : 1 plic vopsea lichida verde, oua, coji de ceapa, 3-4 lg otet, ciorapi, slanina. Spalam ouale, punem foi de ceapa pe ele si le strangem cu ciorap. Le fierbem in apa cu otet si vopsea. Apa se pune cat cere vopseaua. Scoatem foile si le dam luciu cat sunt inca calde

Cu foi de ceapa taiate si vopsite : foi de ceapa rosie si galbena se taie marunt cu foarfeca si se pun intr-un bol. Fiecare ou se scufunda intr-un bol cu apa apoi se trece prin frunze sa se lipeasca de el apoi se pune in ciorap si se leaga. Fierbem ouale in apa cu foi de ceapa sau in vopsea, vor iesi marmorate.

se fierb foile de ceapa rosie cu otet si se pun ouale fierte in compozitia fierbinte si se lasa ceva vreme sau le puteti fierbe in continuare

De facut :

Cu folie de aluminiu : Craquele: aspectul de crapat artistic se obtine relativ usor, ouale se plonjeaza in vopsea normala (se vor folosi nuante picturale cum sunt portocaliu, auriu, argintiu, bronz, albastru, verde sau violet). Ouale se scot din cuva cu vopsea si imediat se impacheteaza in folie de aluminiu care a fost mototolita intentionat sau se zgarie usor cu o spatula de lemn cat mai haotic apoi se lasa sa se usuce oul si se da cu luciu. Se vor obtine oua cu un aspect foarte pretios care se pun in valoare prin contrast cu oua natur cum sunt cele de prepelita.

Oua marmorate cu flori si frunze : Fori si frunze uscate de la flori de diverse culori, muscate, trandafir, etc la care se adauga frunze de spanac, loboda, varza rosie proaspete care se taie cu foarfeca in bucatele foarte mici gen confetti. Ouale spalate bine, umede se trec prin frunze, se pun in ciorap se strang bine si se fierb in apa cu sare. cand sunt gata se scot si se lasa sa se usuce dupa care se scoate ciorapul si se da luciu.

la portocale, taiem o bucata si vedem masura apoi taiem restul, imbracam oul si legam cu ata. In oala punem coji de ceapa, varza taiata, ouale si deasupra iar coji si varza. Punem apa rece cu sare si otet. Punem capac si fierbem la foc mic vreo 6 min.

Decorate cu servetele, am facut, oribile :

Se decupeaza cu farfeca animite elemente, desene, flori de pe servetele si se aplica pe oul fiert si racit. Se bate foarte putin un albus, se da pe ou, aplicam decorul dupa care se mai da cu albus si pe decor, cu ajutorul unei pensule. De preferat pe ou alb. La sfarsit se ung palmele cu ulei si li se da luciu

Vopsite cu foi de usturoi am facut, nu mi-a placut :

Din frunze stranse de la usturoi uscat le taiem bucatele mici cu foarfeca. Udam oul si-l trecem prin ele sa se lipeasca de el si-l bagam in ciorap apoi strangem cu ata. Le fierbem in vopsea, se marmoreaza putin.

Cu plasa portocale, nu mi-a placut, tre desfacuta mult plasa ca sa iasa patratele 

Cu buline, am facut, nu mi-a placut : trecem oul prin apa sau albus si prin buline de la perforator. Se desfac de pe ou  si altele nu se mai dezlipesc.

Vopsit la rece :

-lasati ouale gata fierte in fiertura de varza rosie dar rece. se tin de la 3-4 ore sau chiar peste noapte

Decor cu creion cerat : Desenam diverse modele pe oua cu creionul cerat dupa care le fierbem cu foi de ceapa

Oua cu oja de unghii si sclipici alimentar doar de decor : fara sa le mancam, am video retete, am facut 2 cu oja, nu am oja buna dar nici nu se merita de facut, incearca cu sclipici doar pentru decor 

Mozaic, cu foi de ceapa tocate si hartie alba : se pun la robot foi de ceapa galbena si se maruntesc. Taiem cateva fasii de coala alba si apoi taiem patratele mai mici. Amestecam foile de ceapa cu hartia, trecem ouale umede prin foi, strangem in ciorap si fierbem cu foi de ceapa sau vopsea. aici pot incerca cateva si cu elastice si cu foi si hartie

Cu elastice de bani vezi video retete :

Cu orez : se da oul prin apa apoi prin orez si se pune in ciorap

Cu hibiscus : se fierbe in ceai mult de hibiscus sau fructe de padure

Cu triunghiuri : se taie triunghiuri din autocolant si se lipeste pe ou, dupa fierbere se scot

Cu buline :

Joc de buline:
 se folosesc vopsele normale pe oua perfect albe. Inainte de fierbere ouale se degreseaza temeinic prin frecare cu otet. Se fierb si se lasa sa se usuce si sa se racoreasca. Pe fiecare ou se aplica buline de banda adeziva de mare putere (de ex de la plasturi rezistenti la apa). Se plonjeaza apoi ouale in culorile dorite. Se lasa sa se usuce si se indeparteaza plasturii. La final se pot da cu luciu, slanina.

Vopsitul oualor cu suc de legume, fara coloranti :

pentru culoarea rosie : sfecla fiarta cu varza rosie la rece sau coji de ceapa rosie la cald (cu sfecla nu mi-au iesit), pentru culoarea galbena : foi de ceapa galbena turmenic, curcuma sau curry, puneti intr-o cana fiarta 1 si 1/2 lgt curcuma si 1/2 lgt otet, ceai musetel concentrat, am incercat sa le fierb doar cu curcuma si otet si n-a iesit nimic, mov : se tin ouale fierte in suc de struguri, pentru pastel adaugi cateva picaturi de lamaie sau varza rosie, auriu : fierbi ouale cu foi de ceapa alba si rosie impreuna cu sare si otet conbinatie de culori intre ele, maroniu : cafea

Ouale se pun la fiert  separat ca mai sus cu sare dupa care se pun in fiertura de ceapa sau sucul de sfecla si varza si se tin in functie de cat de tare vreti sa iasa culoarea, pentru rosu deschis mai putin si pentru grena mai mult timp. Pentru fiertura de ceapa se pun cojile de deasupra cu apa la fiert si se lasa pe foc iar sfecla si varza se fierb impreuna. Se pot pune pe un platou sau cosulet frunze de leurda pe margini si trefoi intre oua. se da luciu cu slanina sau ulei cat sunt inca calde. Am folosit doar sfecla si cojile de ceapa, cu ceapa e cel mai eficient.

Decolorarea oualor de tara, am facut, se decoloreaza dar e mult de munca, mai raman si patate si se subtiaza coaja si se sparg, data viitoare o sa vopsesc ouale de tara asa maro cum sunt, nu le mai decolorez inainte, ies foarte bine si asa maro cum sunt : pentru ca vrem oua de tara și ele sunt maronii procedam asa : pentru 1 ou folosim 1 lgt sare si 50 ml otet, pentru mai multe oua înmulțim cantitatea pt fiecare ou. Punem otetul si sarea in apa rece, dizolva sarea și punem peste oua cat sa le acopere. Lasam la fiert 5-10 min din mom cand incepe sa fiarba și le scoatem, le frecam cu un burete mai abraziv, le spalam bine sub jet de apa la chiuveta după care le punem la fiert in alta apa cu putina sare si otet si le mai fierbem încă 5 min. Am facut si rezultatul merita intradevar.

Aranjarea servetelelor

http://www.ardei-iute.ro/diverse/impachetat-servetele-colorate-pentru-masa-nunta-botez-festivitati-etc





Niciun comentariu: