Faceți căutări pe acest blog

vineri, 27 octombrie 2017

Ceafa de porc la gratar electric si risotto


























Minunat, carnea tinuta ceva vreme cu condimente.... iar risotto e placerea mea. Incercati-l cu fructe de mare si facut cu supa de peste.

Pentru gratar :

Cateva cefe de porc
Ulei de masline
Condimente : boia, piper, cimbru fin macinat, sare rasnita, vegeta, mirodenii pt porc etc

Pentru risotto :

200 gr orez cu bob rotund
1 ceapa alba mare
4-5 catei de usturoi
70 gr parmezan ras
800 -1 l supa de pui sau legume
Ulei de masline
1 pahar vin alb sec
40 gr unt

Ceafa se condimenteaza si se unge cu ulei. Lasam cateva ore sa-si traga condimentele. Incalzim gratarul si-l ungem cu slanina. Punem carnita si lasam pana se rumeneste bine pe-o parte dupa care o intoarcem. Daca nu o crestam si este mai groasa o intoarcem de mai multe ori sa nu ramana nefacuta la mijloc. Carnea nu se inteapa cu furculita ca iese tot sucul si devine fada.

Pentru risotto tocam ceapa si usturoiul marunt. Facem separat o supa, punem legume taiate, eu am pus o ceapa, albitura, cartof, ardei gras, usturoi, vegeta si coriandru. Alegem o cratita cu peretii nu foarte inalti, eu am facut intr-o tigaie mare, intinsa. Incalzim ulei de masline, calim usturoiul apoi adaugam ceapa si amestecam continuu pana isi schimba culoarea. Punem orezul si-l calim inca 1-2 minute. Trebuie sa stam langa tigaie si sa amestecam pe tot parcursul. Dupa ce am calit orezul punem vinul, amestecam si lasam sa se evapore. Cand a ramas orezul fara lichid adaugam un polonic de supa fierbinte, amestecam mereu in el pana se evapora toata supa. Urmeaza alt polonic de supa si tot asa adaugam cand ramane orezul fara zeama pana la terminarea supei. Vedem daca e fiert orezul, trebuie sa fie al dente, potrivim de sare, inchidem focul, punem untul, parmezanul, amestecam usor si acoperim pentru cateva minute. Procesul de gatire continua. Servim foerbinte. Supa trebuie sa fie calda, eu am folosit aproape 1 l de supa, imi place sa fie orezul bine fiert, dupa ce folositi 700-800 ml incercati orezul si daca mai trebuie mai adaugati. Cel mai bine faceti mai multa supa sa va ajunga.

Niciun comentariu: