Faceți căutări pe acest blog

vineri, 26 aprilie 2019

Pui umplut cu ciuperci in sos de vin alb










































Senzational, pus de seara in vin cu mirodenii este o nebunie, nu se compara cu cel bagat direct cu vin, a doua zi pana m-am apucat de compozitie l-am intors pe partea cealalta sa se marineze

Varianta I :

1 pui mare
700 gr ciuperci
1 legatura marar
500 ml vin alb sec
1-2 capatani usturoi
1 felie morcov
1 felie telina
Ulei de masline
Sare, piper
Ienibahar 1 lgt
Foi de dafin rupte
Boia dulce 2 lgt
Piper proaspat macinat
Busuioc 1 crenguta
Oregano
Cimbru mai mult
Boabe de mustar cateva
Coriandru
1 ou

Se curata bine puiul in interior de tot ce este cu sange, se spala sub jet de apa rece. Se pune intreg in tava, se presara cu condimente si se freaca cu ulei. Se pun  capatanile de usturoi taiate in jumatate, legume si vinul peste. Acoperim cu folie si lasam la rece pana a doua zi. A doua zi scoatem puiul pana facem umplutura si-l intoarcem pe partea cealalta. Tocam marunt ciupercile si mararul, eu a lasat cateva micute intregi si cateva felii pe care le-am pus in tava. Ciupercile scad foarte mult, eu am avut 1kg din care am oprit vreo 300 gr tocate pt congelator si bine am facut ca deabea am indesat ciupercile in el. Incalzim ulei de masline si calim foarte bine ciupercile pana se evapora apa si scad bine. Lasam sa se raceasca si amestecam cu vegeta, 1 ou si marar, gustam si potrivim de sare. Punem scobitori la gatul puiul sa nu iasa pe partea cealalta si umplem puiul cu ciuperci. Fixam cu scobitori, punem folie de aluminiu si dam la cuptorul incalzit. Lasam 45 min, scoatem folia si mai lasam sa se rumeneasca inca 45 min timp in care il ungem cu sosul fin tava. In total l-am lasat vreo ora jumate doua, depinde cat de mare e, mie nu mi place sa fie uscat. Servim cu salata verde si vin alb. Mai putem incerca sa calim ciupercile tocate in doua transe in ulei de masline pana scade zeama, punem sare, piper, marar tocat si la sfarsit stingem cu vin.











































Varianta II :

1 pui galben de tara
1 punga ciuperci tocate si congelate
1/2 punga legume congelate
Marar congelat
1 sticla de vin alb sec
3 capatani de usturoi
Baby morcovi
Ulei de masline
Curry 1 lgt
Ienibahar 1 lgt
2 frunze de dafin
Cimbru
Coriandru
Sare
Piper

Am avut la congelator un pui intreg curatat pe interior si legume congelate. Am pus intr-un castron legumele si mararul si le-am lasat putin sa se dezghete dupa care le-am calit pana a scazut apa. Le-am stins cu putin vin si am lasat sa se evapore. Umplem puiul decongelat si fixam cu scobitori. Il asezam in tava, punem usturoiul, morcovii si mirodeniile si punem vinul. Acoperim etans cu folie de aluminiu si dam la cuptorul incalzit pt 45 min la 150 °. Scoatem folia si mai lasam 45 min sa se rumeneasca timp in care il ungem cu sosul din tava. Am folosit toata sticla, cu cat punem mai mult vin cu atat iese mai bun.

Reteta soacra





Niciun comentariu: