Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 septembrie 2015

Ardei iuti marinati
























Rezultatul este minunat, cea mai buna reteta pentru ardei

Ingrediente:

1 kg ardei iuti
500 ml otet de vin alb pentru muraturi, de 9 grade
1 litru de apa
5 linguri de zahar
1 lingura si jumatate de sare grunjoasa neiodata pentru muraturi (se pune 1 lg sare la litrul de lichid)
1 lingurita piper boabe, eu am folosit mozaic, piper rosu, verde si negru
2 foi de dafin

Mod de preparare:

Alegi ardei proaspeti, sanatosi, ii speli si ii lasi la scurs dupa care mai tai din codite daca ardeii sunt prea lungi. Fierbi apa cu otetul si restul ingredientelor. Cand clocoteste pui solutia peste ardeii asezati frumos in borcanele care au fost bine sterilizate si asezate pe lame de cutit. Se misca borcanele stanga dreapta si se lasa putin in repauz, lichidul va scadea putin si atunci vom mai adauga zeama pana sus. Se infileteaza capacele si se tin la loc cald pana a doua zi cand se depoziteaza in camara. Daca doriti sa va intre mai multi ardei intr-un borcan atunci se presara ardeii cu o parte din sarea de mai sus si se lasa cateva ore sa se inmoaie, vor fi mult mai usor de lucrat.

TIPSURI: faceti mai mult lichid, eu am folosit la 1.600 kg ardei 4 litri si 1/2 lichid adica am inmultit cu 3 cantitatile, 3 l apa si 1 litru si 1/2 otet si restul ingredientelor, asta ca sa va ajunga lichidul si sa nu puneti altul pe foc (mi-au iesit 9 borcane foarte mari din 1.600 kg)

Niciun comentariu: