Faceți căutări pe acest blog

vineri, 8 aprilie 2011

Chec cu ciocolata
























































































































































Minunata, reteta mea preferata de chec ciocolatoos, a doua oara l-am facut cu ciocolata kandia 80 % si a iesit prea putin dulce datorita ciocolatei, eventual a se gusta aluatul si mai punem 50 gr de zahar, daca folosim ciocolata mai dulce atunci e suficient 100 gr zahar

200 gr faina
100 gr zahar
2 linguri potrivite de cacao
2 lingurite praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
90 gr unt
2 oua mari
150 ml lapte
80 gr ciocolata neagra sau amaruie 60-80%
4-5 maini de stafide brune
Esenta de rom
Coniac grecesc metaxa
Nuca rumenita maruntita

Mod de preparare:

Toate ingredientele sa fie la temperatura camerei. Stafidele se tin la hidratat cu rom si coniac. Nuca se rumeneste la cuptor si se marunteste putin Untul se topeste la microunde iar ciocolata se taie cubulete mici. Se amesteca toate ingredientele uscate intr-un bol si apoi adaugam ciocolata maruntita si nuca. Eu am folosit o tableta mare de cioco cu merisoare prima data si a doua oara kandia de 80% cacao. Punem toate ingredientele umede intr-un bol si le amestecam cu teul nu mixerul (laptele, untul si ouale). Punem stafidele cu tot cu sirop. Adaugam treptat compozitia lichida la cea uscata si amestecam usor, tot cu teul. Punem compozitia care e mai groasa in forma de chec cu hartie de copt mai mare ca sa o putem scoate usor. Se coace la 180° pt 35-40 min dupa ce cuptorul a fost incalzit. Trebuie sa faceti testul cu scobitoarea caci culoarea neagra a checului va poate pacali. In primele 30 min nu se deschide cuptorul. Eu l-am lasat mai putin, vreo 30-35 min, nu-mi place sa fie prea tare si uscat dar nici sa iasa crud. Cand e gata se scoate din cuptor si se lasa la racit in forma. E minunata, putem face si briose din conpozitia asta. Neaparat trebuie sa puneti stafide cu coniac dar si nuca, are alta aroma, putem folosi si coaja de citrice sau vanilie. Ca sa nu se topeasca ciocolata prea tare amestecam usor ingredientele uscate cu cele umede dar nu pentru mult timp.

Sursa La Lena

Niciun comentariu: