Faceți căutări pe acest blog

joi, 31 octombrie 2019

Muraturi asortate cu fructe si legume




















                               Smiley face




























































































Minunata aceasta reteta de fructe si legume murate

Cel mai important este ca muraturile sa fie pitocita in primele 7-10 zile zilnic apoi din cand in cand, eu cateodata am uitat si am pitocit-o mult mai tarziu iar unele au tinut altele nu dar cel mai bine nu riscati. Dupa 7-10 zile de pitocire zilnic sau din 3 in 3 zile se scoate pe balcon sau in beci la rece si se mai pitoceste 2 saptamani, eu dupa 10 zile de pitocire zilnica le-am bagat in frigider si nu le-am mai pitocit, au iesit excelent. Cei care au beci scot de la inceput butoiul, nu-l tin la cald in bucatarie, fermentatia va incepe acolo. Borcanele cu muraturi la saramura  infiletate cu capac le sigilez bine si doar întorc borcanele si le agit, amestec sa ajunga lichidul sus jos. Butoiul mare cu muraturi se vantura cu ajutorul unei tevi, tub, sau furtun pana jos, in 4 locuri sub forma de cruce.  Muratoarea la rece se vantura dar si cea la cald, chiar si borcanele mici sigilate se intorc de mai multe ori. Eu am pus atat varza simpla cat si muraturi asortate cu varza cu muratoare la rece dar si la cald, in mod normal varza in butoi mare se face la rece dar in ambele variante se vantura si la cald si la rece. De obicei e gata cam in 2 saptamani. Butoiasele de plastic trebuiesc oparite atat ele cat si capacele, borcanele de sticla si capacele se sterilizeaza dupa cum vreti.

Sarea se cantareste obligatoriu, eu am pus 20 gr sare la l de lichid asta insemnand 1 lg rasa dar putem pune 1 lg potrivita deci intre 20 gr -35 gr sare la litrul de lichid, maxim 35 gr, am facut si cu 20 gr si cu 40 gr, cu 40 gr a iesit prea sarat, cel mai bine de folosit 25-30

Var I  cu saramura :

https://pofta-buna.com/gogonele-muraturi-simple-sau-asortate/

Gogonele
Ardei gras sau capia
Gogosari
Telina frunze si radacina
Morcovi
Castraveti
Dovlecei
Varza alba
Varza rosie
Conopida
Sfecla rosie
Pepenasi
Usturoi
Hrean
Marar uscat
Frunze de visin
Mere
Struguri albi
Gutui
Saramura 1 lg potrivita de sare la 1 l apa 25-30 gr maxim, am facut cu 40 gr si e prea sarat

Eu cantaresc sarea, am pus 20 gr sare la l de lichid asta insemnand 1lg rasa dar n-au iesit suficient de sarate deci vom pune 1 lg cu vf sau cantarim 1 lg cu vf pt fiec l de apa. Putem folosi legume si fructe asortate sau conbinam cu ce avem in momentul cand vrem sa punem la murat. E bine sa avem varza rosie sau sfecla pt culoare dar nu le folosim pe ambele ca iese prea rosie. La fund se pun legumele mari, intregi si mai crude, de ex gogonelele vezi iar cele rosii deasupra, se fac mai repede. Asezam mirodenii, legume, fructe si deasupra din noi mirodenii. Muratoarea se face la cald sau rece. Eu am pus si boabe mustar la cateva borcane. nu erau in reteta. La orice saramura la cald sau la rece apa se tulbura la 1-2 zile dar dupa aceea isi revine, daca nu avem beci sa le tinem la rece unele muraturi puse la saramura nu tin, legumele se inmoaie sau zeama se borseste dar nu intotdeauna, mai depinde si de capace sa fie etans.

Pt cea la cald, grozava, strugurii, dovleceii, gutuile si merele sunt minunate :

Fierbem apa cu sare, 1 lg sare la l de apa, amestecam sa se dizolve si punem fierbinte peste legume. Punem capacele strans  si tinem in paturi pana a doua zi. Dupa 2 zile se scurge zeama, se da in clocot si se pune din nou in borcan, asta-i tot, nu mai trebuie vanturata. Eu nu prea am rabdare sa mai fierb apa inca o data dupa 2 zile asa ca procedez asa : dupa ce am pus muratoarea fierbinte capacesc borcanele si le tin la cald pana a doua zi cand le pun in bucatarie la cald pt 10-12 zile dupa care le scot la rece pe balcon sau in frigider. Le urmaresc, chiar daca se tulbura apa isi revine. Se intampla sa se umfle capacele si atunci trebuie facuta operatiunea.

Pt cea la rece :

Se dizolva 1 lg sare de muraturi la 1 l de apa se se pune rece nu fiarta peste legume. Se tine in bucatarie la cald pt 10-12 zile cu capace intredeschise timp in care se sufla in ea timp de o saptamana cu ajutorul unui furtun pana jos la fund sau se rastoarna zeama si se pune la loc. Dupa aceste zile scoatem pe balcon sau dam la frigider. Eu nu le mai vantur, dupa 7-10 zile cand s-au murat le bag in frigider pt consum imediat.

Var II in otet, nu prea ne omoram cu astea in otet :

https://pofta-buna.com/muraturi-cu-fructe-asortate/

La reteta asta Gina foloseste 1 l otet la 2 l de apa dar mie nu prea-mi plac asa acre, folosesc 1 l otet la 3 l de apa, 1 lg sare la l de lichid si 2 lg zahar la l de lichid, foloseste reteta mea de gogosari si castraveti in otet

Gina Bradea

Niciun comentariu: