Faceți căutări pe acest blog

luni, 11 ianuarie 2021

Chec cu fructe de padure

 


















































DE INCERCAT CU UNT IN LOC DE ULEI si eventual de pus inca 50 gr zahar

Super buna pt ca are ft multe fructe doar ca nu-mi place gustul de ulei in prajitura, neaparat de inlocuit uleiul cu unt adica topim untul si-l masuram sa fie 80 ml. Pot incerca si dupa reteta asta, mai am alte retete cu fructe de padure, foarte bune pandispan https://draft.blogger.com/blog/post/edit/5011018516861575146/7847281809283745801?hl=ro

3 oua de tara

100-150 gr zahar

80 ml ulei sau unt topit

80 gr smantana grasa fermentata

150 gr faina

30 gr amidon de porumb +1 lg pt fructe

350 gr fructe de padure

Un praf de sare

1/2 praf de copt

Zahar pudra

1 plic zahar vanilat

1/2 fiola esenta vanilie

Checul meege in tava de dimensiunea 15/20 ca sa iasa mai inalta pt ca e aluat prea putin. In vasul de mixer punem zaharul vanilat, ouale, vanilia, zaharul, uleiul si smantana. Mixam bine dupa care punem praful de sare, praful de copt, faina cernuta in doua transe si amidonul ne cernut. Incorporam de fiecare data in asa fel incat sa nu faca cocoloase. Pentru ca nu mi-a placut cum a iesit aluatul data viitoare sa mixez spuma ouale cu un praf de sare, apoi adaug treptat zaharul si incorporez apoi adaug smantana si untul. Impartim aluatul in 3 vase identice astfel incat sa fie aceeasi cantitate si sa iasa uniform prajitura. Tapetam tava si intr-un vas amesteci fructele congelate cu lingura de amidon. Punem in tava un aluat si nivelam, fructe, aluat, fructe si aluat. Am avut 3 aluaturi si am impartit fructele in 2 parti. Chiar daca nu se acopera integral fructele la copt se acopera. Amidonul ajuta ca fructele sa nu se lase la fund, au iesit ft bune. Lasam 40-50 min la 150-180°, eu am facut-o la 150°, primele 30 min nu sedeschide cuptorul. Facem testul cu scobitoarea. Pudram cu zahar pt ca prajitura nu e ft dulce si sunt si fructele acre. Reteta e cu 100 gr zahar, n a iesit ft dulce dar cu zahar pudra deasupra e perfect.


Niciun comentariu: