Faceți căutări pe acest blog

vineri, 8 ianuarie 2021

Kebab de legume

 









Foarte bun doar ca nu prea merge cu rosii la conserva ci prospete, neaparat cu garnitura de orez simplu iar data viitoare nu mai pun cartofi iar legumele trebuiesc taiate mai mici si mai subtiri. Langa am pus niste pulpe superioare crestate neaparat, condimentate cu sare, piper, curcuma si curry, le-am dat cu ft putin ulei de masline cat sa le ung si le-am facut in craticioara care nu le lipeste

1 vanata potrivita

3 cartofi mici

1 dovlecel mediu

1 ardei gras verde

1 ceapa rosie 

2 ardei capia

1 capatana usturoi

3 rosii medii

6 lg ulei masline

Sare

Menta

Patrunjel

Piper

1 lgt paprika optional

Pt sos : 400 ml apa fiarta, sare si 1 lg pasta tomate

Servim cu pilaf

Vinetele se curata pijama, se taie in doua pe lat apoi fiecare jumatate se pune in picioare si se taie in 3 apoi iar 3 bucati pe lung. Se pun vinetele in apa sarata sa le acopere si sare peste ele, 1-2 lgt, sa stea 15 min. Se taie cartofii ca pt cartofi prajiti numai ca putin mai grosi, divleceii la fel, ceapa si ardeii la fel, pe lung si mai mari. Usturoiul zdrobit si taiat. Se pun toate legumele, conserva de rosii, uleiul de masline si confimentele intr un vas de pamant larg si se amesteca bine cu mana. Se dizolva pasta de rosii in apa cu sare si se pune peste legume. Eu le-am asezat in tava in asa fel incat sa fie din toate peste tot. Se da la cuptorul incalzit, neacoperita, la 200° pt 50 min. Merge si cateva bucatele de conopida si curcuma. Daca punem o conserva de rosii nu mai adaugam pasta de rosii ca e prea mult. Sosul de rosii tre sa fie pana la jumatatea legumelor nu sale acopere. Eu am scos tava de mai multe ori pe parcurs si am intors legumele, pe fiecare in parte si apoi am presat cu lingura, asa am procedat pana au mai scazut nitel pt ca am pus cam multe legume. Dupa ce se mai inmoaie si se rumenesc deasupra nu mai umblam la ele. Gustam din sos si potrivim de sare daca mai trebuie. Eu l-am tinut vreo 3 ore pt ca fiind multe legume si tava mare a fiert greu. Eu am fiert 1/3 cescuta orez cu bob rotund in 5 cantitati de apa si 1/2 lgt rasa vegeta. Cand a fiert il lasam sa se raceasca in craticioara. Servim ggiveciul.peste orez sa-si lase zeama. Ghiveciul este bun dar trebuie facut cu rosii proaspete, eu am pus o conserva de rosii plus 1 lg pasta de rosii si a iesit prea cu multe rosii iar legume trebuie puse mai putine cat sa stea lejer in tava nu unele peate altele. Mai putem face cu zeama de carne in loc de apa sau servim cu carne. Am crestat niste pulpe superioare doar pe partea fara pielita, le-am condimentat cu sare, piper, curry si curcuma, am pus un strop de ulei de masline pe fiecare si am intins cu manusa condimentele pe ambele parti. Le-am lasat 30 min apoi le-am facut in craticioara care nu se lipeste. Am incalzit cratita si am intors pulpele de mai multe ori pana s-au facut, trebuie incercate la mijloc sa nu curga sange. Daca sare ulei punem capac intr-o parte dar nu acoperim de tot sa nu se inabuse. 

Sursa retete clasice

Niciun comentariu: