Faceți căutări pe acest blog

vineri, 12 noiembrie 2010

Mancare de orez cu rosii


























Mancare de orez cu rosii

Tipsuri:

O mancarica draga mie, gustul dulce acrisor dat de tomate este deosebit. Secretul este acela ca nu trebuie folosita apa, sucul de rosii este suficient si face tot gustul. Daca orezul nu s-a fiert destul mai adaugati  suc de rosii sau apa dacă nu mai aveți rosii

Varianta I cea mai buna reteta de orez cu rosii, busuiocul merge de minune :

Ingrediente :

1 cana de orez
2 cepe rosii
2 cepe albe
1 morcov
1 ardei capia rosu
1 gogosar
4 catei de usturoi
Busuiic proaspat
Oregano proaspat
1 legatura patrunjel
Catevaa boabe coriandru
1 cutie rosii tocate
2 lg pasta concentrata de tomate
Ulei
2 lgt vegeta
Foi de dafin
1 lgt vegeta dulce

Incalzim mai mult ulei  ca sa calim legumele nu sa le inabusim.
Calim usturoiul zdrobit, coriandrul si foile de dafin, apoi adaugam ceapa tocata si putin patrunjel. Dupa ce s-a calit bine urmeaza ardeiul. Punem apoi orezul nespalat si-l calim. Adaugam 4-5 cani de apa fierbinte dar treptat, pe masura ce absoarbe orezul apa. Punem sare, vegeta, verdeata si fierbem acoperit. Gustam si doar cand e fiert orezul complet punem rosiile . Amestecam in continuu sa nu se prinda. Punem bulion, paprika si cand e gata punem restul de verdeata si acoperim pt 5 min dupa care luam capacul sa nu se intareasca de tot. Aceasta reteta e minunata, buna atat rece cat si calda.

Varianta II buna :

Ingrediente:

1 cana mica de orez, 2 cepe mari, 1 morcov mare, 2 ardei capia rosii, 2 ardei grasi verzi, ½ kg rosii pana la 1 kg, piper mozaic, condimente, 2-3 lg pasta concentrata de tomate, patrunjel, marar 

Mod de preparare : 

Morcovul se da prin razatoare iar celelalte legume se toaca marunt. Am ras o parte fin si restul prin razatoarea mare. Daca doriti opariti rosiile si le decojiti, eu le am folosit asa. Se caleste ceapa in ulei mai mult dupa care se adauga orezul, morcovul, se mai caleste cateva minute apoi ardeiul. Eu am tocat cubulete jumate din rosii iar restul blenduite. Se adauga rosiile  si sucul peste orez, condimente si piper, am mai pus 1 lgt curry și 1 lgt boia. Se fierbe putin dupa care se baga cratita la cuptor pana scade bine. Punem condimente, bulion si o parte din verdeata, scoatem cratita din când în cand și amestecam in pilaf ca sa nu se prinda, eu folosesc de teflon. Am mai adaugat vreo cana de apa ca sa fiarba bine. Dupa ce scoatem de la cuptor punem capac sa mai înflorească.  Puteti pune rosiile separat sa clocoteasca dupa care le adaugati la orez. Este o mancare foarte gustoasa si acrisoara care poate fi servita simpla nu doar ca garnitura, fara nimic altceva. Pofta buna













Un comentariu:

Anonim spunea...

Chiar curios. Cea ce am citit pe pagina dvs. despre Blogger: susu - Trimiteti un comentariu m-a ajutat sa inteleg mai bine anumite lucruri. Te felicit pentru conceperea wwwsimona-susu.blogspot.com, care e un site care merita cunoscuta.