Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 februarie 2011

Ciorba de oase






























































I

Cea mai gustoasa ciorba este cea facuta din oase, mai ales de porc, dementiala
Ingrediente:

2-3 kg oase de porc sau vita
 telina
 patrunjel
 pastarnac
 morcov
2 ardei capia rosii
1 cartof sau taitei
1 ceapa alba
1 ceapa rosie
1 cutie rosii tocate cirio
pasta concentrata de rosii
1 legatura de patrunjel
1 legatura de leustean
1 kg bors
Sare
Piper
1 lgt boia dulce
1/3 lgt curcuma
1/2 lgt curry

Mod de preparare:

Se spala oasele sub un jet de apa si se pun pe foc cu apa rece si putina sare. Se spumeaza cat este nevoie si se pregatesc legumele. Dupa ce a fiert apa cateva clocote si am spumat punem la fiert impreuna cu carnea o parte din legume taiate pe jumate, telina, morcov, albitura si o ceapa intreaga. Legume punem la fiert pt mai mult gust asa ca fiecare foloseste cat vrea. A doua ceapa rosie, ardeiul si albitura se toaca marunt iar morcovul se toaca si el sau se da prin razatoarea mica. Am calit ceapa, apoi ardeiul, albitura si morcovul. Le-am adaugat la ciorba, am pus si o parte din verdeata si cartoful taiat cubulete. Spre sfarsit se scot oasele si se scoate carnea de pe ele, se taie bucati mai mici si se pun inapoi in oala. Cand au fiert legumele se adauga rosiile din conserva si daca mai trebuie pasta de rosii desfacuta in putina zeama de ciorba, potrivim de sare si condimente. Curry si curcuma nu ae simt la gust pt ca e ft putin dar da culoare frumoasa. Borsul se da in clocot cu leustean proaspat si uscat. Dupa ce am fiet ciorba cu rosiile punem borsul oparit cu leustean. Eu nu folosesc toata sticla, mai ramane vreun sfert. De multe ori am facut doar cu 2 lg de pasta concentrata de tomate fara rosii si a iesit grozava. Secretul este sa nu lungim zeama prea mult, oasele se pun la fiert cu apa cat sa le acopere de 2-3 degete si chiar daca dupa ce punem legumele ni se pare ca nu are zeama urmeaza borsul. Punem verdeata multa si acoperim. Alta data am pus pasta de corcoduse congelate care sunt grozave, sunt acrisoare, contin vitamina c si da un gust deosebit ciorbitei si am facut cu oua si smantana. Se bat ouale zdrente si se trantesc in ciorba. Se pune restul de verdeata si se acopera cu capac. Se serveste cu smantana, ceapa sau ardei iute. O alta varianta facuta de mine: frecam galbenusurile cu vreo 2 lg de smantana si adaugam cate putina zeama din oala sa le aducem la aceeasi temperatura. Varsam albusurile batute putin si le facem zdrente dupa care adaugam ouale cu smantana in ciorba. Deobicei ouale si smantana se folosesc la ciorbele cu legume ca sa le facem mai bogate dar merge si la cele cu carne.

Niciun comentariu: