Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 3 aprilie 2013

Varza murata calita cu carne
















Varianta I varza murata calita cu ciolan afumat

A iesit o minunatie, chiar mai buna decat cea cu varza dulce

½ ciolan afumat
putin kaizer
1 ceapa alba si una rosie
1 morcov optional
2 verze murate mai maricele
Foi de dafin
Boabe de piper
Cimbru romanesc
Pasta concentrata de tomate
Suc de rosii facut in casa daca aveti
daca vreti cateva boabe de coriandru, boia dulce, un praf de chimen macinat, 1 lgt curry

Daca varza e foarte sarata se tine la desarat cateva ore in apa rece sau doar se stoarce bine de zeama. Calim in ordine ceapa tocata marunt, morcovul ras fin, adaugam ciolanul si kaizerul taiat bucati. Adaugam varza tocata foarte fin din cutit amestecam mereu sa nu se prinda si lasam pe foc cateva ore sa se patrunda bine. Adaugam condimentele si pasta de rosii. Deabea acum potrivim de sare daca este cazul pentru ca varza, afumatura si bulionul sunt sarate. Transferam varza intr-o tava de iena, acoperim cu folie de aluminiu si dam la cuptor pentru aproximativ o ora. Se serveste cu mamaliguta mai moale si ardei iute

Tipsuri pentru un rezultat exceptional:

-atat la varza calita cu varza dulce cat si la varza murata nu se foloseste deloc apa, pentru a nu se prinde de cratita folosim suc de rosii si amestecam mereu in ea pana sa o dam la cuptor.
-folositi un ciolan mai grasut, eu am nimerit unul cu multa carne si fara grasime

Varianta II varza murata calita cu carne de porc

de data asta am scos un pachet de oase de porc cu carnita si putina grasime, le aveam de la craciun,, aproximativ 1 kg, le-am pus la fiert cu apa, sare, foi de dafin, cimbru si boabe de piper. Am spumat bine si le-am dat deoparte. Am calit putina ceapa rosie tocata, am adaugat morcov si un ardei capia. Am adaugat la calit ci varza taiata fideluta dupa care am adaugat apa de la carne pana a fiert pe jumatate. Am potrivit de sare, am pus boia si curry iar la final bulion desfacut. Am asezat frumos bucatile de carne printre varza si am dat la cuptor sa scada bine. Mamaliguta putin moale, ceapa rosie si ardeiul sa nu lipseasca, a fost dementiala.

Niciun comentariu: