Faceți căutări pe acest blog

joi, 10 septembrie 2020

Placinta cu fructe de padure




























Senzationalaaaaa, un aluat fraged si bun care se poate folosi la placinte, fursecuri, biscuiti sau cornulete. Mie imi place cu umplutura multa dupa cum se vede, este mai buna rece de la frigider. Mai am o reteta si mai buna de placinta cu branza si fructe de padure, acolo este mai bun atat aluatul cat si compozitia, data viitoare de folosit aluatul de la placinta cu branza si fructe de padure si umplutura asta

Ingrediente pentru aluat :

500 gr făină necernuta
200 gr unt la temperatura camerei
100 gr smantană grasa
2 oua medii
150 gr zahăr
1 pliculet de zahăr vanilat
10 gr praf de copt
1 fiola esenta vanilie
1 lgt coaja lamaie
1 lgt coaja portocale
un praf de sare

Ingrediente pentru compozitie :

300 gr fructe de padure congelate
50 gr zahar tos
Cativa stropi de lamaie optional

Eu am folosit doar un sfert din cantitatea de aluat de mai sus la toata cantitatea de 300 de gr de fructe de padure pt ca am facut o proba doar sa vad cum iese atunci cand am facut reteta de placinta III. Fructele direct congelate se pun cu zaharul pe foc mic si se lasa sa scada la consistenta dorita, eu n-am lasat mult ca la topingul de fructe de padure pt grisul cu lapte pt ca am vrut mai multa zeama si fructele sa ramana mai mult intregi. Chiar daca e mult lichid va scadea la copt si nu intra nici in aluat. Intr-un bol adanc se pune  untul moale, zahărul si zahărul vanilat, apoi se mixează pană capătă un aspect cremos. Se adaugă ouale batute ca la omleta, smantana si se continua mixarea pană se omogenizează bine toate ingredientele. Peste compozitie se adaugă făina amestecată cu praful de copt si cernute peste, un praf de sare, si se framantă cu mana bine pana se omogenizeaza perfect toate ingredientele. Dacă este necesar puteti să mai adăugati putină făină. Aluatul obtinut trebuie sa fie  nelipicios, să se desprindă de pe mană. Se da la rece 30 min. Aluatul se imparte in 2 părti egale. O bucată de aluat se intinde pe suprafata de lucru presărată cu făină si se intinde cu sucitorul in foaie subtire după dimensiunile tăvii, mai mare de 25/35cm. Eu am presarat faina pe blat dar si pe foaie, am intins si apoi am rulat foaia pe facalet si am desfacut-o in tava, e ft fraged aluatul si trebuie atentie ca se rupe. Intr-o tavă  tapetată cu hartie de copt se asează  foaia pentru plăcintă. Peste foaie se intinde uniform in tavă compozitia racita cu tot cu sirop, apoi se acoperă cu cea de-a doua bucată de aluat intinsă si ea in foaie subtire dar incercam la foaia de deasupra un pic mai mare sa acoperim cu marginea de sus bine peste toata umplutura. Se inteapa foaia pusa la suprafata cu o furculita din loc in loc. Plăcinta se coace in cuptorul incins in prealabil la 180˚, si se coace circa 30-35 de minute, nu se lasa mai putin, chiar daca se rumeneste nitel deasupra, ca sa se faca blatul. După ce plăcinta este coaptă, se scoate din cuptor, se lasă să se răcească in tavă, se portionează si se pudrează cu zahăr vanilat.

Niciun comentariu: