Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 3 martie 2021

Paste cu sos la borcan





Cele mai bune paste
Super bune doar ca cele late cred ca merg mai bine cu sosul




Super bune, la inceput nu mi-au placut pastele facute cu sos la borcan dar acum le ador, doar ca trebuie inbunatatite. Neaparat servim la un pahar de vin alb rece, sec, demisec sau in cel mai rau caz demidulce. Sosurile de la panzani sunt mult mai bune ca barilla, cele mai bune paste sunt la molisana, emilione dar cele mai late nu subtiri, penele si spaghetele nr 5 de la barilla, parmezanul de la lidl si paste viitoare de incercat cele integrale si cele de la supermercato colorate, parmezan de acolo, vinuri si sos de paste. La sfarsit am trecut tipul de paste si gramajul necesar la un borcan de sos ca sa iasa perfect.

Varianta I : super buna, cu sos panzani ricotta pus direct din borcan peste penele fierbinti, cel mai bun sos panzani ricotta

Portii pt 2 ps

250 gr penne barilla, 1/2 cutie, 1 farfurie plina

1 borcan sos ricotta panzani

Patrunjel proaspat

Busuioc uscat sau proaspat

Oregano uscat

Parmezan

1 lgt rasa boia dulce

1 lgt rasa curry

1 lgt rasa curcuma

1-2 catei de usturoi

coriandru cateva boabe

seminte chimen cateva

seminte fenel cateva

sare

piper

putin ulei de masline

Cel mai bun sos la borcan e asta rocotta, am folosit 3 sferturi din borcan. Zdrobim in mojar semintele de chimen, fenel si coriandru, eu am pus cate 1/2 lgt din fiecare iar dupa zdrobite am folosit 1/2 lgt praf innpaste si 1/2 lgt la fiert. Punem 2 l si 1/2 apa la fiert, cand fierbe punem 2 lgt si 1/2 rase de sare, 1 foaie dafin, 1/2 lgt praf de seminte macinate si penele. Cand au fiert le scoatem intr-un lighean. Punem semintele zdrobite, catelul de usturoi ras, putin ulei de masline, verdeata tocata, vreo 1-2 lg parmezan si sosul treptat din borcan, a mai ramas un sfert din borcan. Amestecam si potrivim de sare daca mai trebuie. Servim cu parmezan. Daca n-avem verdeata proaspata folosim uscata. 

Varianta II : bestiala, cu sos basilico de la panzani la borcan si paste la molisana grozave, aceeasi reteta ca mai sus 

Portii pt 4 ps

250 gr paste late molisana, 1 pachet

1 borcan sos basilico de la panzani

Patrunjel proaspat

Busuioc uscat

Oregano uscat

2 lg parmezan de la lidl

2 lg cascaval ras 

1 lgt rasa boia dulce

1 lgt rasa curry

1 lgt rasa curcuma

1-2 catei de usturoi

coriandru cateva boabe

seminte chimen cateva

seminte fenel cateva

piper proaspat daca nu sunt picante

putin ulei de masline

2.5 lgt rase de sare, 1/2 lgt praf de seminte de mai sus si 1 foaie dafin pt fiertul pastelor

Eu am folosit doar 3 sferturi din pastele fierte, vreo 4-5 cuiburi, 180 gr si restul le-am facut cu branza. Au iesit grozave doar cu cam mult sos asa ca 1 borcan sos ar fi ajuns la cele 250 gr lejer. Am zdrobit la mojar 1/2 lgt seminte chimen, 1/2 lgt seminte fenel si 1/2 lgt coriandru, din praful rezultat am folosit 1/2 lgt la apa de la paste si 1/2 lgt pus peste pastele fierbinti. Am pus la fiert 2.5 l apa si cand a dat in clocot am pus 2.5 lgt rase de sare, 1 foaie dafin si 1/2 lgt praf de seminte. Am fiert pastele cat am dorit. Scurgem rapid pastele intr-un castron mare si punem peste ele sosul, cascaval, parmezan, 1/2 lgt praf din chimen, fenel si coriandru, patrunjel tocat, busuioc si oregano uscat, curcuma, curry si boia, ulei de masline si amestecam bine. Gustam si abea acum potrivim de sare si piper daca mai e nevoie, eu am pus cascaval chilli si curry care e putin picant. Servim cu parmezan.

Varianta III : super buna cu sos barilla pus direct din borcan in pastele fierbinti insa depinde de paste, mi-a placut cu pastele folosind 250 gr

Portii pt 4 ps

250 gr paste

1 borcan sos barilla napoletana

Patrunjel verde

1 lgt paprika dulce

1 lgt curry

1 lgt curcuma

1 lgt seminte chimen

cateva boabe coriandru

ulei de masline

usturoi 

Cascaval sau parmezan

Sosul de la borcan este mai bun cel barilla decat panzani iar cel napoletana mi-a placut cel mai mult. Punem pastele in vreo 3 l de apa care fierbe cu putina sare. Amestecam in ele pana la fierbere. Cand sunt gata le strecuram de apa. Punem peste ele cat sunt fierbinti mirodeniile, sosul din borcan, sare, semintele de chimen si coriandru zdrobite la mojar, 1 lg ulei de masline, patrunjel tocat, cascaval sau parmezan ras si usturoi zdrobit

Varianta III : super buna reteta doar ca eu inbunatatesc sosul 

Portii pentru 4 persoane

250 gr paste de orice fel

1 borcan sos pt paste panzani sau barilla

1/2 capatana de usturoi

Ceva legume telina, capia, pastarnac, patrunjel

1 lgt zahar

Patrunjel

Busuioc

Oregano

Parmezan

1 kgt paprika

1 lgt curcuma

1 lgt curry

1 lgt seminte de chimen

Boabe de coriandru

1-2 polonice apa de la fiertul pastelor

Vom folosi intotdeauna 250 gr paste indiferent de care sunt spaghete sau penne chiar daca ies 4 portii, daca folosim mai putine sosul va fi prea mult si gretos. Punem 2.5 kg apa la fiert si cand da in clocot punem 2.5 lgt rase de sare, 1 foaie de dafin, coriandru zdrobit, oregano, busuioc, cozi de patrunjel, amestecam si adaugam pastele. Lasam sa fiarba si amestecam periodic. Cand sunt gata le scurgem  de apa si pastram putina apa sau mai bine le lasam in apa pana facem sosul. Calim usturoi zdrobit si tocat in putin ulei de masline, adaugam seminte de chimen si coriandru zdrobit la mojar, frunze de patrunjel, busuioc, niste felii de legume pt gust telina, patrunjel, morcov si capia. Adaugam sosul din borcan, condimentele si zaharul pt aciditate. Amestecam mereu si punem capac pt ca sare apoi adaugam 1-2 polonice de zeama de la fiertul pastelor  daca mai este nevoie. Pastele fierte si scurse le punem in sos, amestecam si le mai tinem cateva minute pe foc sa-si ia gust. Stingem focul, amestecam bine si le lasam asa cateva minute fara sa punem capac pt ca se umfla prea tare si raman seci. Scoatem legumele intregi care au dat gust pastelor. Gustam si potrivim de sare pt ca apa in care au fiert a fost deja sarata.Putem adauga parmezan sau cascaval in ele sau deasupra cand servim, eu am pus in farfurie peste pasrele fierbinti ca sa se topeasca. Nu punem capac pt ca trag sosul si se usuca prea tare. 1 borcan sos este suficient pt 250 gr paste, 1/2 pachet, am incercat si cu 125 gr si e prea mult sos. 

-250 gr paste emilione de la barilla (un pachet) dar cele subtiri la 1 borcan sos barilla cu ton au iesit bune, chiar mai mult sos decat trebuie dar nu-mi place sosul de rosii cu ton, 4 portii, ft bune

-250 gr paste late molisana (1 pachet), 1 borcan sos basilico de la panzani, 4 portii, super

-250 gr penne barilla, 1/2 cutie, 1 farfurie plina, 1 borcan sos ricotta panzani, 2 portii

-250 gr paste, 1 borcan sos barilla napoletana, 4 portii, super dar nu mai stiu de care paste am pus

-125 gr cred spaghete barila nr 5, 1 borcan sos

Niciun comentariu: