Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 4 decembrie 2019

Budinca de banane









































Varianta I mult mai buna ca var II  :

2 banane mari binecoapte
4 oua de tara
50 gr unt topit
80 gr faina
250 ml lapte gras
2-3 lg zahar

Scoatem ingredientele de la rece cu o ora inainte de gatire. Batem bine ouale, adaugam untul topit si racit, laptele si apoi faina in ploaie. Bananele se taie felii subtiri. Se pune banana pe fundul bolurilor, punem compozitie in fiecare bol si deasupra iar banane. Dam la cuptor la 180 ° pt 35 min. Mai interesant e sa pasam o parte din banane si sa incorporam piureul la compozitie, eu am folosit 4 banane mici si mi-au iesit 4 portii. In compozitia de lapte am pus si 2 lg de zahar. 2 portii le-am facut cu banane pe fund si deasupra si pt 2 portii am pus in restul de aluat si niste banana pisata si felii la fund si deasupra. Ambele au iesit bune, cea cu banane pisate in compozitie mai bunicica si mai dulceaga de la banane pt ca am pus zahar in tot aluatul dar daca punem multa banana pisata in aluat nu mai trebuie zahar pt ca bananele sunt dulci. Oricum nu sunt niste retete care merita refacute, eu am avut banane negre stricate si dasta am facut

Varianta II, nu mi-a placut textura datorata grisului :

1 banana mare coapta
1 ou de tara
50 ml lapte gras
2 lgt gris
2 lgt nuca cocos

Pisam banana si amestecam cu ingredientele. Dam la cuptor la 180° pt 20-25 min. Pentru ca n-am avut fulgi de cocos am pus 4 lgt de gris pt ca mi-a fost frica ca n-o sa se coaca daca pun doar 2 lgt insa a iesit destul de inchegata, as fi putut sa pun doar 2 lgt mai pline. Am gustat cimpozitia si mi s-a parut suficient de dulce de la banana.

Varianta III :

1 banana bine coapta
20 gr unt topit
30 ml lapte gras
30 gr faina

Pisam banana cu furculita si adaugam pe rand untul, laptele si faina incorporandu-le usor. Punem in forma de o persoana si dam la cuptor pt 35 min la 180 °. Nu scrie nimic de zahar dar eu zic sa gustam aluatul


Varianta IV :

600 ml lapte
2 galbenusuri
3 linguri zahar
2 linguri amidon
esenta de vanilie
3 banane coapte

Amesteca 500 ml lapte cu cele 2 galbenusuri si pune compozitia la fiert la foc mediu intr-o cratita antiaderenta.Separat, combina laptele ramas cu zaharul si amidonul pana obtii un amestec omogen.Cojeste si zdrobeste bananele cat mai bine. Cand laptele clocoteste, da focul mic si toarna amestecul de zahar in lapte. Amesteca continuu pana cand budinca incepe sa se ingroase, apoi adauga bananele zdrobite, vanilia si omogenizeaza.Pune budinca de banane in cupe de servit si decoreaza-le cu felii de banane dat

Niciun comentariu: