Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 9 februarie 2011

Ciorbita de perisoare
















































































Varianta I exceptionala :

Pentru supa de oase :

1.500 kg oase, eu am pus de vita
1 ardei capia rosu
1 ardei capia verde
1 morcov mare
1/2 telina medie
1 pastarnac mare
1 patrunjel mare
1 catel usturoi
1 ceapa mare
Cateva frunze patrunjel și telina
2 lg sare

Pentru ciorba finala :

2 cepe potrivite
1 morcov mare
1 ardei capia rosu
1 ardei capia verde
1/2 telina medie
1 patrunjel mare
1 pastarnac mare
1 conserva de rosii cuburi (eu am pus 1/2 cons și  2 lg pasta concentrata de rosii)
500 gr carne tocata amestec porc și vita
Cate o legatura de patrunjel, leustean, marar si cateva frunze telina
4 lg de orez 
500 ml bors
Sare, piper proaspăt macinate

Supa de oase :

Punem oasele si legumele intregi in 8 l de apa rece cu sare. Lasam la fiert 1 - 2 ore, eu am lasat 1 ora jumate timp in care spumam. Cand a scazut la jumatate (mi-au rezultat 4-5 l) scoatem carnea și legumele dupa care strecuram supa. 

Ciorba finala : 

Punem din nou pe foc zeama strecurata  și adaugam legumele tocate pentru ciorba mai puțin o ceapa. Calim separat cea de-a doua ceapa tocata după care punem conserva de rosii blenduita. Dupa ce a fiert ciorba 15 minute punem și amestecul de ceapa și bulion. Intre timp pregatim perisoarele : fierbem orezul pe jumătate în 2 polonice de supa. Amestecam orezul cu oul, carnea, 4 lg de marar, 4 lg patrunjel, 2 lg bulion, 1 lgt vegeta si formam perisoarele. Dupa inca 15 min de fiert punem perisoarele la foc mare și când începe sa fiarbă micsoram. Punem o parte din verdeata și borsul fierbinte. Potrivim de sare și mai punem 2 lg de bulion. Cand se ridica perisoarele la suprafata sunt gata.  Adaugam restul de verdeata si acoperim.


Varianta II : mai puțin buna ca var I

Ingrediente :

2 morcovi
1 patrunjel
1 pastarnac
1 telina mica
1 ceapa rosie
1 ceapa alba
1 ardei capia rosu
1 ardei gras verde
1 legatura de patrunjel verde
1 legatura de leustean
250 ml bors, otet sau orice doriti pentru acrit
Boia dulce
Vegeta
Pasta de tomate sau rosii proaspete pasate

Pentru perisoare:

400 g carne toccata
2 linguri de orez
1 ou
Sare
Piper

Mod de preparare:

Tocam marunt ceapa si ardeiul, morcovul il dam prin razatoarea mica si albitura prin razatoarea mare. Eu am folosit si putin praz pe care l-am taiat o parte mai marunt si o parte bucati mai mari dar nu este obligatoriu. Am calit pe rand ceapa, apoi ardeiul si la urma morcovul ras. Pentru o culoare deosebita asa procedez mereu la prepararea ciorbelor. Adaugam apa fierbinte, aproximativ 3 litri si ne ocupam de perisoare. Amestecam carnea cu oul, orezul si condimentele. Se fac perisoare micute si se scufunda in zeama. Ciorba trebuie sa fiarba intotdeauna la foc potrivit si nu in clocote. Potrivim de sare, condimente si adaugam verdeata, eu iarna am si uscata si congelata Spre sfarsit cand au fiert legumele si carnea adaugati bulionul desfacut in putina zeama sau rosiile si borsul clocotit separat cu o ceapa si mai lasati sa dea cateva clocote. Pentru siguranta puteti proba perisoarele scotand una din ciorba. Cateodata mai fac un amestec de galbenusuri cu smantana si zeama din ciorba pe care il pun racit in oala. Se pune iar verdeata si se acopera pana la racire. Eu mai pun verdeata proaspata si in farfurie atunci cand servesc iar ceapa, usturoiul si ardeiul iute nu lipsesc de pe masa.

Niciun comentariu: