Faceți căutări pe acest blog

marți, 8 septembrie 2015

Ardei iuti marinati
































































Rezultatul este minunat, cea mai buna reteta pentru ardei

Ingrediente:

1 kg ardei iuti
500 ml otet de vin alb pentru muraturi, de 9 grade
1 litru de apa
5 linguri de zahar
1 lingura si jumatate de sare grunjoasa neiodata pentru muraturi (se pune 1 lg sare la litrul de lichid)
1 lingurita piper boabe, eu am folosit mozaic, piper rosu, verde si negru
2 foi de dafin

Mod de preparare:

Vom folosi lingura de lemn pe care o utilizam doar la conserve. Alegi ardei proaspeti, sanatosi, ii speli si ii lasi la scurs dupa care mai tai din codite daca ardeii sunt prea lungi. Fierbi apa cu otetul si restul ingredientelor. Cand clocoteste pui solutia peste ardeii asezati frumos in borcanele care au fost bine sterilizate si asezate pe lame de cutit. Se misca borcanele stanga dreapta si se lasa putin in repauz, lichidul va scadea putin si atunci vom mai adauga zeama pana sus. Boabele de mustar se pun direct in borcane 1 lgt la fundul borcanului si deasupra cateva sau daca doriti le fierbeti cu lichidul. Se infileteaza capacele si se tin la loc cald pana a doua zi cand se depoziteaza in camara Daca vrei sa intre mai multi ardei in borcan se presara ardeii cu o parte din sarea de mai sus si se lasa cateva ore sa se inmoaie sau se baga putin in solutia de otet pt a se opari astfel vor fi mai usor de lucrat si vor intra mai multi. La o cantitate mai mare de ardei am folosit : 1 l otet, 2 l apa, 3 lg sare potrivite, 6 lg zahar potrivite, 2 lgt piper, 1-2 lgt boabe de mustar pe fundul borcanelor, 4-5 foi de dafin. Am fiert apa cu otetul, zaharul, sarea, piperul si foile de dafin. Punem fierbinte peste ardei.


TIPSURI: faceti mai mult lichid, eu am folosit la 1.600 kg ardei 4 litri si 1/2 lichid adica am inmultit cu 3 cantitatile, 3 l apa si 1 litru si 1/2 otet si restul ingredientelor, asta ca sa va ajunga lichidul si sa nu puneti altul pe foc (mi-au iesit 9 borcane foarte mari din 1.600 kg)



Niciun comentariu: