Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 28 octombrie 2020

Carne in cratita la cuptor






















Minunataaa, cea mai buna reteta de friptura la cuptor alaturi de reteta de carne la capac

Reteta lui Dan Pavaloiu de la aventura in natura

1) carne de vanat :

Secretul : conteaza foarte mult oala in care faci vanatul, el foloseste o oala de fonta sau material care nu se lipeste si neaparat cu capac si tre sa stea intre 2-4 ore. Nu se foloseste apa, vin sau condimente, doar sare, piper, ulei si putina apa pe fundul cratitei. Punem ulei mai mult in oala si apoi il intindem pe peretii oalei si pe fund. Apoi presaram sare si piper peste ulei in oala.  Punem peste sare si ulei foarte putina apa, cam de cativa cm, de 2 degete. Asezam carnea intreaga asa cum e pregatita, peste ea iar sare si piper proaspat ranit, inca putin ulei si capacul. Se da 2-4 ore la cuptorul preincalzit. Deci vom aveam de 1-2 deget apa si ulei pe fundul oalei. Pot incerca sa fac in oala de lut sau yena cu capac neaparat. CARNEA NU SE CRESTEAZA. Am incalzit ft putin cuptorul ca sa nu crape capacul dar am dat si de la inceput cu cuptorul neincalzit. Eu am pus o pulpa de curcan de 1,500 kg la 180° pt 2 ore, senzationala. 

2) 2 pulpe mari de pui : 

procedam ca mai sus la vanat doar cu cateva exeptii. CARNEA NU SE CRESTEAZA. Pulpele le-am si condimentat de data asta cu sare, piper, curry, curcuma si boia si le-am uns cu ulei de masline. Le-am pus in oala pregatita cu apa, ulei, sare si piper. Am pus capac si am dat cratita la cuptor de la inceput fara sa-l incalzesc de teama sa nu crape capacul de sticla cu toate ca pe aragaz il pun direct. Am dat la 250° ca sa se incalzeasca repede cuptorul si am lasat asa pana in momentul cand incepe sa fiarba si micsoram la 200°. Din momentul cand a inceput sa fiarba, cam dupa 30 min, am lasat fix o ora, au iesit super, daca pulpele sunt mai mici lasam mai putin. Am facut si cu o pulpa de curcan de 1,500 am lasat 2 ore la 180°. Servim cu mamaliga facuta din apa sare si faina de malai apoi cand a fiert punem putin ulei si amestecam. Trecem prin presa 6 catei de usturoi si-i frecam intr-o cana cu putina sare si ulei de masline apoi adaugam 1-2 lg sos din cratita, att sa nu iasa prea sarat. Asezam mamaliga in farfurie, deasupra pulpa, sos din cratita si servim cu mujdei, hrean si maioneza cu hrean, dementiala.

Sursa Dan Pavaloiu

Niciun comentariu: